Ricci
Medlem
Har tröttnat på sparpaketen - Ekonomi - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt
Som sagt:
Det är inte bara reduserad lön, pension och traktamente det rör sig om...
Ved langrute produktion: 20 timers tjeneste inden, ned til 15 timers stop på udestation
Ø Planlagt tjeneste på 47,5 timer, afvikling 60 timer
Ændrede regler for weekendfri, som betyder at der kan gå op til 7 uger mellem weekendfri
Ingen hvilemoduler på langruter
Ingen begrænsning på udenlandsk crew
Som sagt finns det mer krav och detta liknar mer ett "slavkontrakt".....(finns inte en chans att någon kan vara mamma eller pappa och arbeta under dessa krav)
Om SAS skulle gå i konkurs förlorar jag flera hundratusen i poäng och över hundratusen kronor i aktier...Men detta tar jag, då kraven från SAS är helt fel ställda dvs man jagar "myggen och släpper elefanterna" gällande flygande personalen.....
Kanske borde det vara bra om SAS ledningen vore mer tydlig vad som orsakat de stora förlusterna de sista åren i koncernen.
(Som te x kartell affärer och Spanair dvs de stora "en gångsposterna")
Om jag inte missminer mig helt fel så har produktionen på SAS airline gått med plus ett antal år, men fått stora overhedkostnader på sig pga att SAS är helt felkonstruerat för vår nutid!
Att centralisera admin är helt rätt (synd att det bara är 10år försent) och jag tror det finns mer att göra där...
Som sagt:
Det är inte bara reduserad lön, pension och traktamente det rör sig om...
Ved langrute produktion: 20 timers tjeneste inden, ned til 15 timers stop på udestation
Ø Planlagt tjeneste på 47,5 timer, afvikling 60 timer
Ændrede regler for weekendfri, som betyder at der kan gå op til 7 uger mellem weekendfri
Ingen hvilemoduler på langruter
Ingen begrænsning på udenlandsk crew
Som sagt finns det mer krav och detta liknar mer ett "slavkontrakt".....(finns inte en chans att någon kan vara mamma eller pappa och arbeta under dessa krav)
Om SAS skulle gå i konkurs förlorar jag flera hundratusen i poäng och över hundratusen kronor i aktier...Men detta tar jag, då kraven från SAS är helt fel ställda dvs man jagar "myggen och släpper elefanterna" gällande flygande personalen.....
Kanske borde det vara bra om SAS ledningen vore mer tydlig vad som orsakat de stora förlusterna de sista åren i koncernen.
(Som te x kartell affärer och Spanair dvs de stora "en gångsposterna")
Om jag inte missminer mig helt fel så har produktionen på SAS airline gått med plus ett antal år, men fått stora overhedkostnader på sig pga att SAS är helt felkonstruerat för vår nutid!
Att centralisera admin är helt rätt (synd att det bara är 10år försent) och jag tror det finns mer att göra där...