Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Låter som min agent #2 igår, ringde tre gånger och väntade ca 10min mellan varje samtal.

Samtal1. Ung trevlig kvinna som ville hjälpa till men hade inte riktigt koll på grejerna och hittade inget av det jag hoppades på, att dels boka en ny resa och även få till en ändring på en befintlig bokning.

Samtal2. Ung man som lät totalt ointresserad och inte villig att pröva några av mina förslag eftersom att han bara fick söka på hela resan, inte ben för ben. Min befintliga resa bestod av economy/business/business och då när han sökte hela vägen fick han naturligtvis inte upp business hela vägen eftersom att jag redan lagt beslag på dessa för ben 2 och 3.

Samtal3. Ung trevlig kvinna som direkt kunde boka EXAKT enligt mina önskemål och även ändra till business på första ben på min befintliga resa.

Rouletten snurrar vidare...

Har du videosamtal med kundtjänst? Hur vet du annars att du fick prata med en massa unga personer?
 

pswe

Medlem
Ja, Fru K är en legend och denne får såklart benämnas vid dess fulla namn, kan vi utläsa av Moderatorteamets besked.
Skämt åt sido, jag är enig i att det är lite underligt, men den diskusionen passar nog i någon annan tråd.

Nu till min fråga som jag undrat över hela eftermiddagen: jobbar PA..BC på Svegkontoret eller Cypern, vet du det?
Har själv fått grym service i Sveg flera samtal i rad nu.
Ett svar med icke-norrländsk dialekt har resulterat i en fråga om någon random rutt är OK, och ett "OK, tack för info, jag ringer in sen!"
Kan tyvärr inte fullt ut stilla din nyfikenhet ;)

Båda herrarna jag hade kontakt med under dagen talade med norrländsk dialekt, men blev aldrig så att jag ställde frågan var de befann sig.
 

RickardG

Medlem
En uppmaning till alla
Det är inte OK att "hänga ut" medarbetare på någon kundtjänst här på forumet. Undvik att benämna folk vid deras namn eller förnamn och använd något "generiskt" istället som "person 1" eller liknande.

Av denna anledning så har ett antal inlägg nu redigerats med lite bokstavskombinationer istället för förnamn på handläggaren.

//Moderatorteamet
Är det inte ok att vi delar med oss av namnen på de personer vi upplevt att vi fått extra bra service från, så man i bästa fall kan få be om att bli kopplad vidare? Inget uthängande av någon som man inte tycker gör ett dåligt jobb alltså, utan tvärtom?
 
Är det inte ok att vi delar med oss av namnen på de personer vi upplevt att vi fått extra bra service från, så man i bästa fall kan få be om att bli kopplad vidare? Inget uthängande av någon som man inte tycker gör ett dåligt jobb alltså, utan tvärtom?
Fast å andra sidan finns det risk för att det är dessa som tänjer på reglerna och därför riskerar reprimander från SAS.
 

Jonas C

Medlem
Är det någon idé att föra kritiken vidare till svenska Amex med hänvisning till den dåliga supporten för Amex 2for1 bokningar? Något motkrav borde de kunna ställa på SAS.

Ringde för övrigt nya call centret på Cypern med engelskstalande personal, fick väldigt bra service.
 

ekf

Medlem
Fast å andra sidan finns det risk för att det är dessa som tänjer på reglerna och därför riskerar reprimander från SAS.
Precis. Det är nog bäst för alla om namn på enskilda kundtjänstmedarbetare (oavsett kundtjänst) utesluts. Det är bara att tänka på hur det skulle kännas för en själv att bli namngiven på publika forum sådär, om man hade jobbat på nämnda kundtjänst.. Hur kul vore det?
 
Är det någon idé att föra kritiken vidare till svenska Amex med hänvisning till den dåliga supporten för Amex 2for1 bokningar? Något motkrav borde de kunna ställa på SAS.

Ringde för övrigt nya call centret på Cypern med engelskstalande personal, fick väldigt bra service.
Samma nummer? Eller är det beroende av tid på dygnet?
 

fcx

Medlem
Är det någon idé att föra kritiken vidare till svenska Amex med hänvisning till den dåliga supporten för Amex 2for1 bokningar? Något motkrav borde de kunna ställa på SAS.

Det var min tanke för en stund sedan. Jag tänkte göra en bokning om en månad och om servicen fortfarande är lika hejsan-hoppsan då så är det läge att prata med Amex om huruvida jag fortsatt ska lägga runt 10000 kronor per år hos dem...
 
Toppen