Jag frågade när jag ringde varför man fick vänta ett par minuter när Tallinn skötte 2-4-1 och nu gick det så fort, han förklarade att Tallinn personalen biljetterade bokningen men i Sveg "skickas den till en avdelning som sköter det". Det tog 10 minuter så fick jag ett mail och jag kunde välja plats.
Det är inte bra att det är stor skillnad på de svar som ges.
Det kan bero på mycket, utbildningen är viktig, den kan uppfattas olika av tjänstemännen, vissa förstår vad som sägs, några förstår inte informationen som ges, några har servicekänsla vissa har total avsaknad av det, det finns de som sätter sig in i kundens problem och försöker lösa det, andra tycker bara det är jobbigt att ge kunden svar på det som efterfrågas oftast beror det på okunskap hur tjänstemannen skall lösa frågan.
När man själv vet hur ärende skall lösas och man får fel svar, ja till och med en lögn kan komma från tjänstemannen då blir man frustrerad.
Det här gäller alla företag och framför allt kundtjänsterna.
När jag eventuellt kommer att få "god dag yxskaft svar" kommer jag att skriva till SAS Diamond och tala om att XYZ behöver att utbildas i xxxxxx det är oftast att det saknas utbildning som gör att det blir felaktiga svar.