Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

zippan

Medlem
Bokade en resa igår till ARN-EWR T&R online. Plus dit och C hem. Glömde att applicera vouchern. Ringde, Svensktalande X fixade det snabbt och enkelt. Idag fanns det tillgänglighet dagen innan utresa i C. Ringde och pratade med Y, han löste C snabbt och enkelt på utresan.
 

El0

Medlem
Har en biljett som ombokades igår via en grym! kille i Sveg (nämner inga namn för de som gör något bra då det som diskuterats tidigare kan slå fel) utan några som helst problem (trodde jag) men har ännu inte biljetterats. Skulle få 200kr tillbaka per skalle i tax diff också!
Andra bokningar jag ändrade i biljetterades direkt under samtalet.

Har hunnit med tre samtal idag, har en känsla av att det blir fler.

Samtal nr 1. "AMEX-voucher-hotline-numret" - samtal med D...ABC
"Hej, bokning XXXXXX, vad händer, den har inte biljetterats"

- Ja alltså vouchern har ju gått ut, så vi kan inte boka om den här.

".. jag har fått mail att den är förlängd till sista mars?"

-Nej det står inget om här. Vouchers förlängdes bara om de inte använts - har du bokat med den vilket du gjorde i november så går den ut på nyårsafton 2020

"OK. Tack, hejdå"
Kul att se att någon fortfarande lever efter mottot "Nej är också service", antar jag.

Samtal nr 2. SAS kundservice - skitbra:
"Hej, din kollega på AMEX-bokningen sa att vouchern på bokning XXXXXX har gått ut, kan du dubbelkolla och förklara för mig hur jag ska be din kollega titta?"

-Absolut! Ring dem igen - den är visst förlängd, be honom gå in på member coupon information, tryck "u" eller "used", välj alternativ 7. där står det sista mars.

"Tack!"

Samtal nr 3. AMEX-numret igen. Annan kille svarar. Sitter "inte i Sverige" säger han när jag frågar var jag har kommit.
"Hej, vouchern för denna bokning har inte alls gått ut som din kollega D..ABC sade, kan du trycka (repetera stegen från samtal 2)"
- Ja jag ser det, jobbar du på SAS eller?
"Så vad händer?"
- Ni ska betala 522kr per skalle, vi väntar på betalning.
"Men det skulle ju vara tax diff åt mitt håll på 200kr?"
- Ja jag ser det, men sen har nån på Eurobonus räknat om den och det står 522 kr diff åt vårat håll
"Ja ok, lustigt att ingen har kontaktat mig, men här är kortnr"
-Tack, du får dina nya biljetter på några minuter

Detta var en 55 minuter sedan, fortsättning följer spänt.
 
Last edited:

El0

Medlem
Asså är det bara jag som aldrig avslutar samtalet innan jag ser att bokningen dykt upp i appen med eticket? Det gör den ju oftast direkt, innan mejlet kommer.

För att dra ut på det ibland brukar jag be dom välja säten, så märker man under tiden om det är klart.
Brukar göra exakt samma! Sätesval och bag allowance i KG (när det bara står 2PC t.ex) är bra frågor :-D
Kunde tyvärr inte hinna med det dessa två samtalen, ska ringa igen imorgon om inte annat...
 

011430121

Medlem
Jag frågade när jag ringde varför man fick vänta ett par minuter när Tallinn skötte 2-4-1 och nu gick det så fort, han förklarade att Tallinn personalen biljetterade bokningen men i Sveg "skickas den till en avdelning som sköter det". Det tog 10 minuter så fick jag ett mail och jag kunde välja plats.

Det är inte bra att det är stor skillnad på de svar som ges.
Det kan bero på mycket, utbildningen är viktig, den kan uppfattas olika av tjänstemännen, vissa förstår vad som sägs, några förstår inte informationen som ges, några har servicekänsla vissa har total avsaknad av det, det finns de som sätter sig in i kundens problem och försöker lösa det, andra tycker bara det är jobbigt att ge kunden svar på det som efterfrågas oftast beror det på okunskap hur tjänstemannen skall lösa frågan.
När man själv vet hur ärende skall lösas och man får fel svar, ja till och med en lögn kan komma från tjänstemannen då blir man frustrerad.
Det här gäller alla företag och framför allt kundtjänsterna.

När jag eventuellt kommer att få "god dag yxskaft svar" kommer jag att skriva till SAS Diamond och tala om att XYZ behöver att utbildas i xxxxxx det är oftast att det saknas utbildning som gör att det blir felaktiga svar.
 
Toppen