Harnos
Medlem
Nope, ingen video och sant så att dom ev inte är unga men rätt säker på det, rösten och saker som sägs avslöjar en delHar du videosamtal med kundtjänst? Hur vet du annars att du fick prata med en massa unga personer?
Nope, ingen video och sant så att dom ev inte är unga men rätt säker på det, rösten och saker som sägs avslöjar en delHar du videosamtal med kundtjänst? Hur vet du annars att du fick prata med en massa unga personer?
Ringde USA-numret kvällstid svensk lokal tid och blev kopplad till engelsktalande personal i Cypern. De kunde hjälpa mig att boka om en 2for1 resa.
Finns det något specifik USA numret ?
Ja.Finns det något specifik USA numret ?
Kul att se att någon fortfarande lever efter mottot "Nej är också service", antar jag."Hej, bokning XXXXXX, vad händer, den har inte biljetterats"
- Ja alltså vouchern har ju gått ut, så vi kan inte boka om den här.
".. jag har fått mail att den är förlängd till sista mars?"
-Nej det står inget om här. Vouchers förlängdes bara om de inte använts - har du bokat med den vilket du gjorde i november så går den ut på nyårsafton 2020
"OK. Tack, hejdå"
"Hej, din kollega på AMEX-bokningen sa att vouchern på bokning XXXXXX har gått ut, kan du dubbelkolla och förklara för mig hur jag ska be din kollega titta?"
-Absolut! Ring dem igen - den är visst förlängd, be honom gå in på member coupon information, tryck "u" eller "used", välj alternativ 7. där står det sista mars.
"Tack!"
"Hej, vouchern för denna bokning har inte alls gått ut som din kollega D..ABC sade, kan du trycka (repetera stegen från samtal 2)"
- Ja jag ser det, jobbar du på SAS eller?
"Så vad händer?"
- Ni ska betala 522kr per skalle, vi väntar på betalning.
"Men det skulle ju vara tax diff åt mitt håll på 200kr?"
- Ja jag ser det, men sen har nån på Eurobonus räknat om den och det står 522 kr diff åt vårat håll
"Ja ok, lustigt att ingen har kontaktat mig, men här är kortnr"
-Tack, du får dina nya biljetter på några minuter
Brukar göra exakt samma! Sätesval och bag allowance i KG (när det bara står 2PC t.ex) är bra frågor :-DAsså är det bara jag som aldrig avslutar samtalet innan jag ser att bokningen dykt upp i appen med eticket? Det gör den ju oftast direkt, innan mejlet kommer.
För att dra ut på det ibland brukar jag be dom välja säten, så märker man under tiden om det är klart.