Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

I ett läge då industrin verkligen borde arbeta för att vinna tillbaka kunder och förtroende väljer SAS en konsekvent linje när det kommer till att göra det rakt motsatta - speciellt när det kommer till att malträtera de mest lojala kunderna. En sorglig tråd denna. :mad:
Så har det tyvärr alltid varit på SAS. Du vet, det är vi kunders fel att personalen tvingas gå till jobbet och anstränga sig varje dag...
 

JPE

Medlem
Samtal 1: ABC, vägrade i princip göra något. Hittade ingenting. HUACA
Samtal 2: Hittade min routing för utresan ARN-ZRH-NRT, sen vill jag lägga till NRT-HNL och först sa han att det inte gick. Sen ringde han och frågade sin support och de sa att det inte var ok. Då lade jag för tillfället ner att boka utresan och försökte boka hemresan HNL-SFO-CDG-ARN vilket han inte fick upp. Sökte han separat HNL-SFO och SFO-CDG-ARN fick han upp flighterna. Han menade att det inte gick att boka hela vägen eftersom GC map inte tillät det. Det måste vara en "rimlig" rutt och inte en lång omväg.
 

pswe

Medlem
:)
Ringde tillbaka och givetvis kom jag till honom igen... klick!
Får ge det nån timme tills han gått hem
Citerar mig själv
Kan upplysa om att ABC nu har gått av sitt skift.
Hans kollega XYZ löste vår resa galant och till och med utan en mellanlandning som Uniteds sida fått mig att tro skulle behövas.
Låt oss hoppas att rätt grupp av medarbetare blir kvar i längden.
 
Nu har även jag försökt ringa på nytt till SAS (efter gårdagens stora besvikelse). De vill inte söka leg för leg. Jag fick tips av någon på forumet att börja med LHR-ICN (ursprunglig plan var CPH-FRA-LHR-ICN) och det gick fint, men han svarade att jag kunde glömma att koppla till andra rutter utan jag var tvungen att ta mig till London med flyg till egen kostnad. När jag frågade efter CPH-ICN fanns plötsligt inga flyg. Jag släppte det direkt, för tillbakaresan kan jag glömma då det är 4 stopp. Har någon lyckats att boka leg för leg senaste tiden? Hade ni tagit en chansning att boka exempelvis LHR-ICN och sen bara lägga till CPH och tillbakaresan TPE-FRA (för att sedan lägga till MNL-SGN-TPE). Jag är ny på forumet och har äntligen skrapat ihopa 165 000 p, men att boka flygrutt var svårare än jag trodde (jag som trodde det var poängen som var problemet för att nå sin resa och inte SAS kundtjänst :p)?

Ska gå bra. Ringde precis in och bokade ARN-IST-SIN i december för att sen lägga på SIN-MLE när de biljetterna väl släpps - detta var ok enligt kundtjänsten. Även helt ok att lägga på retur när dessa biljetter väl släppts.

Men det verkar ju vara olika beroende på vem man kommer fram till, som alla har skrivit hittills...
 
Last edited:

palmen

Moderator
En uppmaning till alla
Det är inte OK att "hänga ut" medarbetare på någon kundtjänst här på forumet. Undvik att benämna folk vid deras namn eller förnamn och använd något "generiskt" istället som "person 1" eller liknande.

Av denna anledning så har ett antal inlägg nu redigerats med lite bokstavskombinationer istället för förnamn på handläggaren.

//Moderatorteamet
 

pswe

Medlem
En uppmaning till alla
Det är inte OK att "hänga ut" medarbetare på någon kundtjänst här på forumet. Undvik att benämna folk vid deras namn eller förnamn och använd något "generiskt" istället som "person 1" eller liknande.

Av denna anledning så har ett antal inlägg nu redigerats med lite bokstavskombinationer istället för förnamn på handläggaren.

//Moderatorteamet

Är det skillnad på hur man får berömma medarbetare i Estland och Sveg?
 

El0

Medlem
Är det skillnad på hur man får berömma medarbetare i Estland och Sveg?
Ja, Fru K är en legend och denne får såklart benämnas vid dess fulla namn, kan vi utläsa av Moderatorteamets besked.
Skämt åt sido, jag är enig i att det är lite underligt, men den diskusionen passar nog i någon annan tråd.

Nu till min fråga som jag undrat över hela eftermiddagen: jobbar PA..BC på Svegkontoret eller Cypern, vet du det?
Har själv fått grym service i Sveg flera samtal i rad nu.
Ett svar med icke-norrländsk dialekt har resulterat i en fråga om någon random rutt är OK, och ett "OK, tack för info, jag ringer in sen!"
 
Toppen