Doctor-X
Medlem
Har du gjort någon ombokning på biljetten?
Jag fick biljetter avbokade i tisdags och upptäckte det genom att skatterna återbetalades. Enligt SAS var biljetten inte korrekt biljetterad vid en ombokning i september. Jag ser ingen skillnad på den felaktiga och den nu korrekta bokningsbekräftelsen. Ursprunglig bokning gjord i slutav av september och blev avbokad i tisdags. Upptäckte det när skatterna återbetalades, men poängen blev inte återbetalade. Kundtjänst löste det smidigt och fick poängen återinsatta inom 1 timme efter att jag påpekat detta.
Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 236 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
I den tråden verkar det vara ett par till som i dagarna fått strul med sina bokningar.
Samma sak hände mig på en bokning till Tokyo 2021. Fick en notis i SAS appen igår eftermiddag med samma text som du nämner. På kvällen fick jag ett email från AwardFares att det nu fanns två platser i First HND-LHR lediga (en bevakning jag glömt ta bort). Jag antar att det var mina två platser som "släpptes" igen!?
Jag ringde precis Award Booking nu på morgonen. Efter en stunds väntan sa agenten att de inte visste vad som hänt och att han lyckats återställa bokningen som den var tidigare. Det skulle synas i SAS-appen under dagen. Får se om det gör det...
Någon som vet vad som händer med specifika sittplatserna som var bokade på originalbokningen?
Hände mig på en star award + 3 st SAS revenuebokningar igår.
Massa notiser, alla kl 08:58, om att "your booking has been canceled" från sas-appen, inga mail eller SMS.
Ringde omedelbart (Nej, jag har inget bättre för mig) SAS vanliga kundtjänst som på en par minuter återställde allt med kommentaren "oj här har det blivit något systemfel".
Sittplatsvalen och Eurobonusnummer för samtliga passagerare på alla bokningarna är kvar för min del i alla fall.
Biljetterna är ombokade x flera pga rådande läge.
Ringde in nu på morgonen till 018-nummret, fick som normen är nu prata med en svensk som efter att jag berättat läget behövde prata med en kollega. Blev bortkopplad i ca 15min, efter det kom han tillbaka och meddelade att biljetterna var återställda. Jag frågade om det var så att de inte biljetterat biljetterna, men han påstod att det var en bot som hade avbokat resan?! Men försäkrade nu att detta inte skulle hända igen och att jag ska kan känna mig trygga att de kommer ligga kvar och att de gjort någon manuell justering för att boten inte ska avboka igen.
Namnen fanns kvar i bokningen men inga sittplatser och endast mitt eurobonusnummer.
Måste säga att man blir ju lite oroad om detta händer flera och om det nu finns någon bot som kan avboka resor till höger och vänster - det är ju inte så att jag varje dag är inne och kollar att mina bokningar finns kvar och då önskar man ju att man borde få något mail från SAS. Jag fick ingen notis via appen, men Mrs Doctor-X fick, så utan detta hade jag inte haft någon aning om att detta hade hänt. Även om jag nu blivit lovad att detta inte ska hända igen, måste jag nog erkänna att jag är rädd för att det ska hända igen och att man inte kan ringa 018-numret under julhelgen och min flight avgår morgonen den 28:e dec (dvs måndag morgon innan de öppnar kundtjänsten).
@skumbanan man vill ju absolut inte tappa en F-resa, det hade varit katastrof. Dessa försvinner ju lika snabbt igen om de nu ens går tillbaka och blir tillgängliga igen.