Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har du gjort någon ombokning på biljetten?

Jag fick biljetter avbokade i tisdags och upptäckte det genom att skatterna återbetalades. Enligt SAS var biljetten inte korrekt biljetterad vid en ombokning i september. Jag ser ingen skillnad på den felaktiga och den nu korrekta bokningsbekräftelsen. Ursprunglig bokning gjord i slutav av september och blev avbokad i tisdags. Upptäckte det när skatterna återbetalades, men poängen blev inte återbetalade. Kundtjänst löste det smidigt och fick poängen återinsatta inom 1 timme efter att jag påpekat detta.

Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 236 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

I den tråden verkar det vara ett par till som i dagarna fått strul med sina bokningar.

Samma sak hände mig på en bokning till Tokyo 2021. Fick en notis i SAS appen igår eftermiddag med samma text som du nämner. På kvällen fick jag ett email från AwardFares att det nu fanns två platser i First HND-LHR lediga (en bevakning jag glömt ta bort). Jag antar att det var mina två platser som "släpptes" igen!?

Jag ringde precis Award Booking nu på morgonen. Efter en stunds väntan sa agenten att de inte visste vad som hänt och att han lyckats återställa bokningen som den var tidigare. Det skulle synas i SAS-appen under dagen. Får se om det gör det...

Någon som vet vad som händer med specifika sittplatserna som var bokade på originalbokningen?

Hände mig på en star award + 3 st SAS revenuebokningar igår.
Massa notiser, alla kl 08:58, om att "your booking has been canceled" från sas-appen, inga mail eller SMS.

Ringde omedelbart (Nej, jag har inget bättre för mig) SAS vanliga kundtjänst som på en par minuter återställde allt med kommentaren "oj här har det blivit något systemfel".
Sittplatsvalen och Eurobonusnummer för samtliga passagerare på alla bokningarna är kvar för min del i alla fall.

Biljetterna är ombokade x flera pga rådande läge.

Ringde in nu på morgonen till 018-nummret, fick som normen är nu prata med en svensk som efter att jag berättat läget behövde prata med en kollega. Blev bortkopplad i ca 15min, efter det kom han tillbaka och meddelade att biljetterna var återställda. Jag frågade om det var så att de inte biljetterat biljetterna, men han påstod att det var en bot som hade avbokat resan?! Men försäkrade nu att detta inte skulle hända igen och att jag ska kan känna mig trygga att de kommer ligga kvar och att de gjort någon manuell justering för att boten inte ska avboka igen.

Namnen fanns kvar i bokningen men inga sittplatser och endast mitt eurobonusnummer.

Måste säga att man blir ju lite oroad om detta händer flera och om det nu finns någon bot som kan avboka resor till höger och vänster - det är ju inte så att jag varje dag är inne och kollar att mina bokningar finns kvar och då önskar man ju att man borde få något mail från SAS. Jag fick ingen notis via appen, men Mrs Doctor-X fick, så utan detta hade jag inte haft någon aning om att detta hade hänt. Även om jag nu blivit lovad att detta inte ska hända igen, måste jag nog erkänna att jag är rädd för att det ska hända igen och att man inte kan ringa 018-numret under julhelgen och min flight avgår morgonen den 28:e dec (dvs måndag morgon innan de öppnar kundtjänsten).

@skumbanan man vill ju absolut inte tappa en F-resa, det hade varit katastrof. Dessa försvinner ju lika snabbt igen om de nu ens går tillbaka och blir tillgängliga igen.

• Gilla
Reactions: El0
Ni som har bokat via Tallinn på sista tiden, hur lång tid tar det numera innan biljetterna är utställda?

Bokade för två dagar sedan, och dom är fortfarande inte inte klara
(bokningen syns, men varken poäng eller $ för skatterna är dragna)

Ni som har bokat via Tallinn på sista tiden, hur lång tid tar det numera innan biljetterna är utställda?

Bokade för två dagar sedan, och dom är fortfarande inte inte klara
(bokningen syns, men varken poäng eller $ för skatterna är dragna)

Beror på... De skickar ju iväg det till nån Eurobonusavdelning för "final touch". I mitt fall ringde jag efter en vecka och då visade det sig att de glömt ringa mig för att få kortuppgifter för att dra nya skatter... (var en ombokning)

Sittplatsvalen och Eurobonusnummer för samtliga passagerare på alla bokningarna är kvar för min del i alla fall.

Namnen fanns kvar i bokningen men inga sittplatser och endast mitt eurobonusnummer.

Fick ringa bokningen igen... Samma för mig som för @Doctor-X, inga sittplatser och endast mitt Eurobonusnummer fanns. De ursprungliga sittplatserna fanns dock lediga så de blev inlagda igen. Fick även lägga till medpassagerarens Eurobonusnummer igen.

• Gilla
@skumbanan man vill ju absolut inte tappa en F-resa, det hade varit katastrof. Dessa försvinner ju lika snabbt igen om de nu ens går tillbaka och blir tillgängliga igen.

Håller med! Jag hade nog tur att resan fanns kvar när jag ringde. Notis om inställd resa kom igår (eftermiddag) och samtal till bokningen idag kl. 09.00. Denna resa har genomgått många ändringar, drabbats av inställda flyg och nu att hela resan avbokades. Sen är ju frågan om det går att resa Q2 nästa år...

Att flera rapporterar att de råkat ut för detta denna vecka känns ju olustigt, låter väl inte helt osannolikt att det är en Bot som gjort det. Även jag fick en försäkran om att det inte skulle hända igen med nya biljetterna. I mitt fall så var det en ren SAS-award (2 C till USA) så jag ringde inte utan bokade om biljetterna direkt när jag såg att de var tillgängliga.Men kunde ju lika gärna varit någon annan som hade hunnit före.

• Gilla
Ringde 018-nummret idag för att boka en "open jaw" med enbart SAS, ARN-CPH-SFO/LAX-CPH-ARN (Plus ut, Business hem) och använda en 2-4-1-voucher, som ju inte går att boka själv på nätet. Hade hittat datumen själv innan, så det hela gick snabbt. Fick uppge kortnummer i luren, behövde inte vänta på nån länk. Mejl med biljettnummer kom direkt efteråt. Känns som vi får olika behandling här?

Ringde 018-nummret idag för att boka en "open jaw" med enbart SAS, ARN-CPH-SFO/LAX-CPH-ARN (Plus ut, Business hem) och använda en 2-4-1-voucher, som ju inte går att boka själv på nätet. Hade hittat datumen själv innan, så det hela gick snabbt. Fick uppge kortnummer i luren, behövde inte vänta på nån länk. Mejl med biljettnummer kom direkt efteråt. Känns som vi får olika behandling här?
Hej vill tipsa om att det visst går att boka denna typ av resa själv. Avbokade i veckan då SAS släppte fler Businessbiljetter till västkusten. Avbokade då min ARN-LAX IAD-ARN ( med mellanlandningar i CPH såklart)

Välj först att du ska betala med pengar och ” annan resa”
Fyll i destination samt varifrån du vill resa hem.
Välj de dagar du vill resa och gå vidare. NU gäller det att vara snabb och ändra till poäng.

Detta är kansle ingen nyhet för många här men som jag tolkar inlägget av Cedergren så hade han problem med att boka open jaw med SAS själv ink voucher.

Hej vill tipsa om att det visst går att boka denna typ av resa själv. Avbokade i veckan då SAS släppte fler Businessbiljetter till västkusten. Avbokade då min ARN-LAX IAD-ARN ( med mellanlandningar i CPH såklart)

Välj de dagar du vill resa och gå vidare. NU gäller det att vara snabb och ändra till poäng.

Detta är kansle ingen nyhet för många här men som jag tolkar inlägget av Cedergren så hade han problem med att boka open jaw med SAS själv ink voucher.

Snyggt, det hade jag inte en aning om!

Wow det här var dagens stjärna!:D Jag har många gånger grubblat över att behöva "ge upp" ena resvägen tills kundtjänst öppnar.

Toppen