Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

• Jag tömmer kontot denna vecka

Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

Votes: 106 70,7%

• Total voters
    150
  • Poll closed .
Tänker jag fel om jag resonerar som så att det är bättre att behålla poängen på kontot i förhoppning om att annat bolag köper Eurobonus, snarare än att snabbt boka biljett med tillgängliga poäng?

Tänker jag fel om jag resonerar som så att det är bättre att behålla poängen på kontot i förhoppning om att annat bolag köper Eurobonus, snarare än att snabbt boka biljett med tillgängliga poäng?

Det scenariot finns väl....men ändå tveksamt om någon ser ett såpass värde överta EB om SAS kursar?

En liknande fråga dock, om SAS försätts i rekonstruktion vad händer då med Eurobonusprogrammet (inkl poäng?)

Jag har ca 500 000 och kommer boka F biljetter inom *A till oktober 2013, så snart detta blir möjligt.

Palazzi skrev:

"Om jag bokar bonusresa med annat alliansbolag blir resan avbokad, med 99.99% sannolikhet."

Är detta allas generella uppfattning? Blir inte dessa biljetterade direkt vid bokning och skyddas?

Jag har ca 500 000 och kommer boka F biljetter inom *A till oktober 2013, så snart detta blir möjligt.

Palazzi skrev:

"Om jag bokar bonusresa med annat alliansbolag blir resan avbokad, med 99.99% sannolikhet."

Är detta allas generella uppfattning? Blir inte dessa biljetterade direkt vid bokning och skyddas?

Vi vet inte säkert men den generella uppfattningen är att biljetten inte är skyddad om SAS går i konkurs. Frågan är om man vågar chansa?

Det scenariot finns väl....men ändå tveksamt om någon ser ett såpass värde överta EB om SAS kursar?

Jo det tror jag definitivt. Försvinner SAS från marknaden så kommer LH, BA, AY och bitvis UA, AA, TG vilja snabbt komma in och ta andelar. Det absolut lättaste sättet vore ju att absorbera kundstocken och deras lojalitet. Även om SK inte är finansiellt stabilt så är tveklöst stora delar av deras kunder det.

Jo det tror jag definitivt. Försvinner SAS från marknaden så kommer LH, BA, AY och bitvis UA, AA, TG vilja snabbt komma in och ta andelar. Det absolut lättaste sättet vore ju att absorbera kundstocken och deras lojalitet. Även om SK inte är finansiellt stabilt så är tveklöst stora delar av deras kunder det.
Känner mig just för dagen inte så överdrivet finansiellt stabil men som en del av kundstocken så tackar jag ändå.
Kan jag citera dig i en inlaga till banken??
Skämt åsido, så får man inte bortse ifrån att en av hemmamarknaderna är ett av världens rikaste land. Även om vi i Sverige och Danmark drar ned statistiken så är det en intressant marknad. Tror nog att både mellanösternbolag och *A är fortsatt intresserade av att ha en kundstock att räkna med uppe i norr. BMI finns inte längre och alternativet är "tyskt gemyt" vilket kanske inte faller alla på läppen..

Toppen