Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

• Jag tömmer kontot denna vecka

Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

Votes: 106 70,7%

• Total voters
    150
  • Poll closed .

Du kan väl iallafall citera ut vad som är vettigt i artikeln så man slipper stödja stinkande media.
– Eurobonus är en del av det SAS erbjuder sina lojala kunder, och det är en integrerad del av vår verksamhet. Det är det i dag och kommer så vara i framtiden, och vi ser därför fram emot att fortsätta att utveckla programmet i sambete med våra partners, säger Eivind Roald, koncerndirektör, Sales & Marketing.

165k jag håller mig nog lugn för tillfället men siktar ev på att bränna nästa år.

Dråpligt men högst osannolikt vore om en oproportionerligt stor andel EB-medlemmar nu pga rådande situation skulle börja dammsuga awardmarknaden och lösa in EB-poäng på *awards som SAS får problem att betala.

Hade 400000 på kontot, bokade (oberoende av turbulensen) en C-trip för två till MIA med LH. Har 180k kvar. Har dessutom en 2-4-1 att bränna av. Kommer att använda SAS/AMEX mindre då vouchern är så hopplös att boka i C till nån vettig IC-destination. Med AMEX PLAT har man betydligt större utbud av poängutbyte. Funderar dessutom att switcha till M&M. Är lite pessimistisk. Övertyga mig att SK är framtiden...!?

165k jag håller mig nog lugn för tillfället men siktar ev på att bränna nästa år.

Dråpligt men högst osannolikt vore om en oproportionerligt stor andel EB-medlemmar nu pga rådande situation skulle börja dammsuga awardmarknaden och lösa in EB-poäng på *awards som SAS får problem att betala.

Högst osannolikt som sagt. Av alla EB medlemmar är det få som aktivt samlar poäng. Skulle vara kul med statistik dock :)
Handlar nog mycket om ströpoäng, som inte räcker vidare långt.

Finns givetvis medlemmar med 100.000p+, men de är troligen inte många. Inte heller säkert att dessa människor är medvetna nog att spendera poängen på allianspartners eller saker i SAS shopen.

Sedan tror jag mer än 50% har is i magen av de personer som verkligen kan spendera...

I värsta fall kanske de får kvittera ut bonusplatser för ett par flygplan, men det är nog ändå en droppe i havet i den här krisen.

Därmed inte sagt att det är positivt. Desto mindre utgifter för SAS desto bättre, iaf inom den närmsta framtiden.

Drygt 50000 och vette tusan vad jag ska göra, vill inte att de ska förvinna då de är surt förvärvade av Mastercard-handling :)

Har haft svårt att hitta lämpliga resor med SAS att spendera mina +200000 poäng samt 2 x 2-4-1 varav den ena går ut i dagarna. Det vore trevligt att hitta något att spendera poängen på men jag vet inte riktigt på vad.

Toppen