Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

• Jag tömmer kontot denna vecka

Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

Votes: 106 70,7%

• Total voters
    150
  • Poll closed .
Roligt att se businessclass på di.se :)

Ja, vi önskar väl bara att de skulle hämta fakta härifrån och inte bara klatchiga citat, rykta ur sitt sammanhang. Tex hade det varit bättre att intervjuva AHO om vad som händer med EB-poäng vid KK än att hitta någon "expert" som uppenbarligen har helt fel.

Håller med om att det är dumt att DI-experten skriver att man antagligen är säker vid en konkurs om man "har biljetten i sin hand". Vad är det för larv? Vilket flygbolag kommet vilja ta hand om en passagerare med ett SAS-dokument om de gått i KK? Oavsett om det är en vanlig eller bonusbiljett.

Jag hoppas på ett följande worst-case scenario om noshörningar inte kommer på ett acceptabel till alla konsensus:
a) SK kursar och bestämmer att defaulta EB-konto mot uttag genom SK. BA, AY, UA och LH matchar både status och miles och öppnar sina dörrar för en transfer med ett kap på 50/75/100K för förstagångskontohavare.
b) användare som har redan *A status hos UA/LH får en matchning med ett fast kap på 180K icke statusgrundande poäng. Eventuellt måste de göra minst en resa under Q1 2013(vilken boost i lågsäsong!).

Dagdrömma får man väl. SK har fortfarande mitt fortroende och en del redan köpta biljetter och även miles kommande från flygningar med *A partners är nog en bra insats för min del. Jag håller tummarna för en ny Phoenix SAS :)

Hade 290 000 EBPs tills igår, bokade jul och nyårsresa för två PVG-BKK för 150 000 EBPs... Blir nog en trip nere i Sydost under samma period... Är det någon som har sett några Status Match erbjudanden nyligen? One World eller finns det chans att få Thai att matcha en SAS EBG status?

Axelzon

Så bokat 4 nätter i Vimmerby för 60k poäng skall på ALV med barnen så det känns ok, går att avboka och få poängen tillbaka, men känns som ok värde för poängen.

Toppen