Tjaeng
Medlem
Okej ursäkta mitt språkval, låter vi skattebetalare är ägare till stor del.... Bättre?
Skattebetalare äger allmännytta i lika stor utsträckning som de äger sin egen inbetalade skatt. Det vill säga inte alls.
Okej ursäkta mitt språkval, låter vi skattebetalare är ägare till stor del.... Bättre?
Rickard Gustafson borde skämmas. Gå från 10 miljoner till 8 miljoner och kalla det något annat än trams är bara korkat. Norwegian´s VD tjänar 1,5 miljoner. Hur motiverar styrelsen Rickards lön egentligen, när bolaget går som det går. Nä det är bara dumpa VD och alla andra "top" chefer så ska nog SAS få finanserna på rätt köl igen.
Jaaaa! Vilken bra idè, sparka alla toppchefer så låter vi personalen styra genom någon form av personalkooperativ. Not...RG borde snarare få en löneökning om han klarar av att styra upp verksamheten på ett bra sätt.
Och på vilket sätt är RG:s lön inte rimlig? Jag försvarar inte hans lön på ngt sätt men han har ju ingen lön som sticker ut jämfört med andra VD:s för börsnoterade bolag?Johan1:91130 skrev:
Och på vilket sätt är RG:s lön inte rimlig? Jag försvarar inte hans lön på ngt sätt men han har ju ingen lön som sticker ut jämfört med andra VD:s för börsnoterade bolag?
Nej men däremot sänka alla löner till rimliga nivåer så man kommer i samma lönesits som andra bolag.
SAS går åt helvete, låter det som en bra förklaring till varför jag inte tycker hans lön är rimlig?
På söndag kan samma fackförbund få betala det ultimata priset...samtliga medlemmar blir arbetslösa. Sedan blir det till att gå till akassan. Maxtaket är 18000 kr före skatt.