Svenskar som bor och jobbar i något av länderna Norge eller Danmark får lov att komma in i respektive land, även sedan gränsen officiellt stängdes.Men Norge är rött, så jag antar att Svenskar som bor i Norge bör utvisas.
Svenskar som bor och jobbar i något av länderna Norge eller Danmark får lov att komma in i respektive land, även sedan gränsen officiellt stängdes.Men Norge är rött, så jag antar att Svenskar som bor i Norge bör utvisas.
Rent generellt kommer man väl inte in i Norge som svensk? Sen finns det ju såklart undantag.Men Norge är rött, så jag antar att Svenskar som bor i Norge bör utvisas.
Men Norge är rött, så jag antar att Svenskar som bor i Norge bör utvisas.
Rent generellt kommer man väl inte in i Norge som svensk? Sen finns det ju såklart undantag.
Men Norge är rött, så jag antar att Svenskar som bor i Norge bör utvisas.
Awardfares skrev:For simplicity, in cases where only parts of a country is affected by the travel bans, such as Hong Kong only banning travellers who have been to certain parts of Italy, any travel to that country will result in the enforcing country being marked as banned. This means you might be able to travel to that country anyway, always check official sources before travelling.
Awardfares skrev:
Har något sett mer detaljer kring det brittiska uppehållet?Senaste nytt om coronaviruset | SVT Nyheter
Alla kommersiella flyg mellan Sverige och Storbritannien stoppas från och med den 9 april, enligt brittiska ambassaden i Stockholm.
Jag tycker rapporteringen har varit rätt otydlig, men som jag tolkade det är nyheten baserad på att BA stängde ner sina linjer. Alltså inte på att Storbrittannien och/eller Sverige faktiskt förbjöd det, utan att ambassaden bara gick med "för information, sista flyget går X sedan parkerar BA". Och isåfall handlar det ju om en komersiellt beslut från BA.Har något sett mer detaljer kring det brittiska uppehållet?
Jag tycker rapporteringen har varit rätt otydlig, men som jag tolkade det är nyheten baserad på att BA stängde ner sina linjer. Alltså inte på att Storbrittannien och/eller Sverige faktiskt förbjöd det, utan att ambassaden bara gick med "för information, sista flyget går X sedan parkerar BA". Och isåfall handlar det ju om en komersiellt beslut från BA.
Precis det jag menar.Det var väl bara ett konstaterande om vad som är sista chansen att flyga på obestämd framtid? för SAS, Norwegian och Ryanair flyger väl inte heller?