Dr. Miles
Expert
Ah.. Tack för förklaringen. Hade ingen aning att man kunde göra så.![]()
Man får mycket matnyttig information på BC.se träffar, missa inte det nästa gång!
Ah.. Tack för förklaringen. Hade ingen aning att man kunde göra så.![]()
AHO, har de verkligen gjort rätt där?
Jag minns en EB-bokning jag hade med kombinerad SAS+*A och ändrade till endast *A, och då upplyste bokningsagenten mig om att det blev bränsletillägg på hela sträckan.
Då bokade jag via vanliga svenska EB-bokningen. Nu bokade du alltså via Tallinn.
Kanske värt att kolla en extra gång.
Om detta gäller så måste de ha ändrat reglerna då, eller?![]()
Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: SK, TG, SQ, OZ, NH
Kabinklass: F och C
Antal poäng: 110 000
Skatter&avgifter: 1 141 kr
När: januari/februari 2013
Bokad: 22 oktober 2012
ARN-CDG SK571 business
CDG-BKK TG933 first
stopover
BKK-SIN SQ975 business
SIN-MNL SQ910 first
destination
MNL-ICN OZ702 business
ICN-NRT OZ108 business
NRT-LHR NH201 first
LHR-ARN SK528 business
Ringde det svenska tel. nr, tog ca 30 min att få allt bokat och klart.
Det finns en stor tråd i Star Alliance sektionen.
Om man köper när det är 100% bonus (som det ofta är) kommer 120k miles kosta runt 15000.
Här har Du använt US Dividend Miles - hade samma bokning varit möjlig med EB-poäng eller är det sämre möjligheter med EB-poäng?
...men det måste ju vara en super-deal att sedan omsätta poängen till RTW med stop-over och allt i lägst C!?
Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: Business, Ekonomi
Antal poäng: 100.000 US DM poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 3492* kr x 2 personer
När: Oktober/November 2012
Bokad: Oktober 2012
GOT-FRA-DEN-LAS
LH C, UA Y
LAX-LHR-GOT
UA Y, SK C
* Inklusive late booking fee, change fee och köp av anslutningsflyg! Inget vidare bra värde längre, men det var så polaren ville ha det. Nu blir jag väl bannad från bc.se för att ha bokat ekonomi longhaul på en businessaward...![]()