Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogramm: USDM
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana, Air China
Kabinklass: Business och First
Antal poäng: 100.000 UA miles för T/R
Skatter&avgifter: 880 SEK + ombokningsavgift 150$ (ändrade resplanen efter en vecka)
När: 17-25 okt 2012
Bokat: 29-sep, ombokat 09-okt
Rutt: GOT>MUC (LH C), MUC>NRT (NH F), NRT>PEK (NH C) **stopover** PEK>HKG (CA C) **destination** HKG>ICN (OZ C), ICN>FRA (OZ F), FRA>GOT (LH C)

Bonusprogramm: USDM
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana, Air China
Antal poäng: 100.000 UA miles för T/R
Skatter&avgifter: 880 SEK + ombokningsavgift 150$ (ändrade resplanen efter en vecka)
När: 17-25 okt 2012
Bokat: 29-sep, ombokat 09-okt
Rutt: GOT>MUC (LH C), MUC>NRT (NH F), NRT>PEK (NH C) **stopover** PEK>HKG (CA C) **destination** HKG>ICN (OZ C), ICN>FRA (OZ F), FRA>GOT (LH C)

Har för mig att du skrev i en annan tråd att du bytte till NH F på MUC-NRT. Ville dom riva upp hela bokningen när du skulle ändra, eller ändrade dom en sträcka utan gnäll?

Om jag har förstått allt korrekt så har du pga av agentrouletten fått igenom en ej tillåten routing. Hur stor är risken att någon kommer att upptäcka detta och sedan vägrar dig att få flyga den otillåtna RTW-routingen? Är det någon som vet om det någonsin har intrräffat?

Som sagt, det är bara agent-roulette.

Ring på helger, när det är morgon i Sverige, säg att du vill åka från X till Sydney, och sen ta det segment per segment... Rekommenderar starkt att du har all poäng redo, annars chansar du att agenten som biljetterar senare har bättre koll...

Ring US nummeret.

Får du väl igenom bokningen och inte ringer USDM för att ändra i den så bör det vara lungt. Dock kan du råka illa ut ifall det blir några ändringar i flygtider - då kan någon råka titta på din bokning och upptäcka det hela.

Ja, min resplan var innan ändringen GOT>MUC>ZRH>PEK med LH C och LX C och hemresan även den en annan rutt. När jag ringde var det inga som helst problem att bara ändra vissa segment. Mitt segment PEK>HKG förblev oförändrat. Jag upplevde iaf min agent som väldigt medgörlig.

Ja, min resplan var innan ändringen GOT>MUC>ZRH>PEK med LH C och LX C och hemresan även den en annan rutt. När jag ringde var det inga som helst problem att bara ändra vissa segment. Mitt segment PEK>HKG förblev oförändrat. Jag upplevde iaf min agent som väldigt medgörlig.

Ringde du SV eller US-nummret?

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: United Airlines, Sas
Antal poäng: 125.000 UA miles för T/R
Skatter&avgifter: 1300 SEK
När: 13-15 nov 2012
Bokat: 15-okt
Rutt: LHR>ORD (UA F), **destination** ORD>LHR (UA F), LHR>GOT (SK C)
Kommentar: UA F har ju inte direkt rosats till skyarna, men känns ändå som bästa alternativet över atlanten med USDM just nu. Rutten LHR>ORD har de "nya " suiterna iaf.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Antal poäng: 15 000
Skatter & avgifter: 673kr
När: 10-11 november 2012
Bokad: September 2012
Rutt: ARN-CPH-MUC tor

Bra deal för 15 000 poäng. Blir även första gången jag testar på SK's Business-produkt. :)

Bokade samma resa för en vecka sedan dock annat datum 23-25/11-2012! :D

Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: SK, TG, SQ, OZ, NH
Kabinklass: F och C
Antal poäng: 110 000
Skatter&avgifter: 1 141 kr
När: januari/februari 2013
Bokad: 22 oktober 2012

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-CDG SK571 business
CDG-BKK TG933 first

stopover

BKK-SIN SQ975 business
SIN-MNL SQ910 first

destination

MNL-ICN OZ702 business
ICN-NRT OZ108 business
NRT-LHR NH201 first
LHR-ARN SK528 business

Ringde det svenska tel. nr, tog ca 30 min att få allt bokat och klart.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen