Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en stor tråd i Star Alliance sektionen.

Om man köper när det är 100% bonus (som det ofta är) kommer 120k miles kosta runt 15000.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Swiss, SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 110.000 miles
Skatter&avgifter: ca 3829 SEK inkl. servicearvode 150 kr.
När: april 2013
Bokad: oktober 2012

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Funderar på att se vad som dyker upp i First på mina datum ca 14 dagar innan avresa. Men jag antar att jag då måste boka om och kanske riskera att tappa det jag reda har.

Är nöjd med att få prova Swiss Business (A330) och Lufthansa Business (A380).

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Swiss, SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 110.000 miles
Skatter&avgifter: ca 3829 SEK inkl. servicearvode 150 kr.
När: april 2013
Bokad: oktober 2012

Funderar på att se vad som dyker upp i First på mina datum ca 14 dagar innan avresa. Men jag antar att jag då måste boka om och kanske riskera att tappa det jag reda har.

Är nöjd med att få prova Swiss Business (A330) och Lufthansa Business (A380).

Jag skulle hålla kvar vid C men försöka boka om hemresan till IAH-IAD-FRA istället. På så sätt prova B748i med LH och samtidigt få bilda dig en uppfattning om nya C, om du inte redan har det.

Charleswee,

Kan du dela med dig hur du gick tillväga för att boka denna RTW flight i business klass?

När jag tittar i US Airways Dividend Miles award tabell så står det att en RTW i business klass kostar 300,000 miles, men du lyckades boka resan för endast 120,000 miles. Otroligt bra gjort. Har du på något sätt lyckats strecha reglerna för en T/R resa i business klass mellan Europa och Australien (South Pacific) som ju går på just 120,000 miles?

Har du någon final destination för din resa eller flyger du nonstop förutom din stopover i ORD?

Har du bokat resan för enbart dig själv eller för flera personer?

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: SK/SQ/TG/OZ
Kabinklass: C
Antal poäng: 120,000 miles
Skatter & avgifter: 1200 SEK
När: Mars 2013
Bokad: Sep 2012
Rutt: ARN-(SK C)-CPH-(SQ C)-SIN-(SQ C)-SYD,SYD-(TG C)-BKK-(TG C)-ICN-(OZ C)-ORD (STOPOVER) -(SK C)-ARN

Europa till Australien med RTW routing och stopover i Chicago.

Som sagt, det är bara agent-roulette.

Ring på helger, när det är morgon i Sverige, säg att du vill åka från X till Sydney, och sen ta det segment per segment... Rekommenderar starkt att du har all poäng redo, annars chansar du att agenten som biljetterar senare har bättre koll...

Ring US nummeret.

Bokade just business till Krabi från ARN. Avgång den 16 februari och hemfärd den 24 februari.. Resan går via CPH & BKK med SK och TG sista biten..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen