Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det innebär också att Aegean är ganska flexibel med routing så länge det stannar inom zonen och max ett byte inom 24 timmar.

Yes! Det blir en natt i BKK innan morgonflighten till HKG. Jag förklarade först att jag ville till HKG med TG. Svaret blev, det går tyvärr inte TG flyger inte dit. Jag förklarade att jag kunde ta en natt i BKK och åka dagen efter och det var inga problem. A3 var väldigt låsta på att titta på nonstop flighter, men med lite guidening, bla vad HKG har för förkortning så löste sig allt. :)

Yes! Det blir en natt i BKK innan morgonflighten till HKG. Jag förklarade först att jag ville till HKG med TG. Svaret blev, det går tyvärr inte TG flyger inte dit. Jag förklarade att jag kunde ta en natt i BKK och åka dagen efter och det var inga problem. A3 var väldigt låsta på att titta på nonstop flighter, men med lite guidening, bla vad HKG har för förkortning så löste sig allt. :)

Lite tips.

Om du inte har incheckat bagage, försök att inte gå till THAI check in utan gå direkt till säkerhetskontrollen med ditt boardingkort(om du har redan fått dagen innan). Då blir risken att betala 700 THB departure tax mindre.
Annars rekommenderar jag dig att ha minst 700 THB i fickan. De tar inte emot kreditkort.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Så fick jag äntligen igenom min F award - min första resa i riktiga F. Har inte sett någon BC.se:are åka CA F tidigare (finns kanske en anledning...) och det skall bli spännande att se hur/om de levererar ombord sin B777-300ER mellan FRA och PEK. Största anledningen till att det blev just CA var ju att jag hade egentligen bara en dag jag kunde åka och de genererade en F-awardplats på förfrågan (efter lite agent roulette). :cool:

Osså två awards för att ta mig till och från FRA/PEK. Fick med MD för första gången CPH-FRA (om den nu finns kvar i slutet nov).

Bonusprogram: SAS Eurobonus / Air China Phoenix Miles
Flygbolag: SK / CA / CA
Kabinklass: C / F / Y
Antal poäng: 18.000 poäng / 91.000 km / 15.000 km
Skatter&avgifter: 264 sek / 1700 rmb / 180 rmb
När: November
Bokad: September

Last edited:
Har inte sett någon BC.se:are åka CA F tidigare (finns kanske en anledning...)

Åkte NRT-PVG med CA F A340 i början av september. Ordentligt tilltagen stol men sorglig mat och service. Lär/borde vara bra mycket bättre på PEK-FRA!

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: LH/UA
Kabinklass: C/F
Antal poäng: 125,000 miles
Skatter & avgifter: 937 sek
När: 10-13 okt 2012
Bokad: 27 Sep 2012
Rutt: GOT>FRA>LHR>ORD(destination)>IAD>FRA>GOT

LH i C i Europa och sedan UA i First på sträckorna över atlanten. Det drällde av "tillgängliga" LH F awards på Awardtravelr men jag blev smärtsamt medveten om att alla dessa var hårt blockade...

Attachments

• map.jpg
    map.jpg
    21,2 KB · Visningar: 228
Last edited:

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: LH/CA/TG
Kabinklass: Y/C/F
Antal poäng: 100,000 miles
Skatter & avgifter: 684 SEK
När: 18-27-okt
Bokad: 27 Sep 2012
Rutt: GOT>FRA>PEK(stopover)>HKG(destination)>BKK>MUC>GOT

GOT>FRA i Ekonomi, FRA>PEK i C med LH, PEK>HKG i C med Air China, HKG>BKK i TG F (med nya A380!), BKK>MUC i TG F (gamla F...) och sedan MUC>GOT med LH C.

Attachments

• map.jpg
    map.jpg
    21,8 KB · Visningar: 222
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen