Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte säkert att det är bokats så som bhen menar. Jag gjorde en USDM resa i vintras och då var min självupplevda destination SIN där jag var i en dryg vecka. USDM bokade det dock så att HKG där jag var i en timme var den officiella destinationen. Jag hade ARN-ZRH-BKK-SIN-HKG och HKG-MUC-ARN enligt min biljett.

Det är inte säkert att det är bokats så som bhen menar. Jag gjorde en USDM resa i vintras och då var min självupplevda destination SIN där jag var i en dryg vecka. USDM bokade det dock så att HKG där jag var i en timme var den officiella destinationen. Jag hade ARN-ZRH-BKK-SIN-HKG och HKG-MUC-ARN enligt min biljett.

Hade du mer än ett stopp längre än 24 h? Tiden på destinationen lär dom inte vara så kinkiga med som du skriver, men det jag har uppfattat va diskussionerna är att om man har två stopp längre än 24 h, så ska det en vara på destinationen om man har 8 legs, dvs 4+4.

Jag hade bara ett stop över 24 timmar så det kan förstås vara en skillnad. Hur som helst undrar jag om det är värt att fundera så mycket på vad som går och inte går med USDM? Går det så går det och går det inte kan man ringa igen.

Inom rimliga gränser såklart och om någon lyckats med det tidigare är det rimligt IMO.

Hur som helst undrar jag om det är värt att fundera så mycket på vad som går och inte går med USDM? Går det så går det och går det inte kan man ringa igen.

Inom rimliga gränser såklart och om någon lyckats med det tidigare är det rimligt IMO.

Absolut ska man försöka, men ifall jag får ett nej så är det ju bra att veta de "riktiga" reglerna så man vet var det går fel. Jag letar alltid upp några alternativ ifall det första inte skulle gå.

Jag letar alltid upp några alternativ ifall det första inte skulle gå.

Det är ju alltid bra med en plan B. Jag fick göra en smärre modifiering när jag ville flyga -BKK-MNL-SIN-, SIN destination, för jag ville även ha en "mitt på dagen flygning" med SQ's regional F. Nu gick dom inte med på det och jag ides inte ringa upp igen, så det blev BKK-SIN. Nu var det ganska uppenbart att BKK-SIN skulle funka för mig efter jag bara hade ca 2.30 h väntan i MNL och ankomst till SIN vid ungefär samma tid med båda alternativ. Men det som skulle kunna vara värt att testa om man vill göra en sådan här krok är kanske att ta ett längre stopp, upp till 23.59 h för att få igenom en omväg:confused:

Hej, bokade via både svenskt och USA-nummer, gick igenom rate-desken 2 gånger.
Jag bad om att ha SCL som destination och GIG som stop-over för att jag läste nånstans att stop-over bara får göras på StarAlliance-hubbar, något SCL inte är. Men vet inte hur dom "bokade" det, jag fick resan igenom så var nöjd så.

Har fått valt säten på samtliga flyg nu, fick 1A/C på LH 747, ser fram emot den, borde vara ganska privat känsla där framme.

NRT-BKK

Bonusprogram: Aegean Miles and Bonus
Flygbolag: TG
Kabinklass: C
Antal poäng: 21.000
Skatter&avgifter: 114EUR
När: januari
Bokad: September

Avbokade NRT-BKK och bokad istället:

NRT-BKK-HKG vilket innebär A380 i C mellan BKK och HKG! :)

Bonusprogram: Aegean Miles and Bonus
Flygbolag: TG
Kabinklass: C
Antal poäng: 21.000
Skatter&avgifter: 148EUR
När: Januari
Bokad: September

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen