Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
AHO, har de verkligen gjort rätt där?
Jag minns en EB-bokning jag hade med kombinerad SAS+*A och ändrade till endast *A, och då upplyste bokningsagenten mig om att det blev bränsletillägg på hela sträckan.
Då bokade jag via vanliga svenska EB-bokningen. Nu bokade du alltså via Tallinn.
Kanske värt att kolla en extra gång.
Om detta gäller så måste de ha ändrat reglerna då, eller? :confused:

Jag kontaktade svensk kundtjänst (0770-727 727) som pratade svenska igår och ställde samma fråga.
Han svarade så här: Det bör inte debitera bränsletillägg på SAS flygningar vid en bonusresa.
Men när jag bad honom att boka en bonusresa som var exakt samma flygningar(fast andra datum, utan stopover) fick jag aning högre skatter&bränsletillägg(ca 3.630 SEK) än det jag fick via 018 nummer.
Summan på bokning via 018 stämde med ITA, men bokning via 0770 nummer stämde inte alls och det var utan bokningsavgiften för er som undrar.

Dessutom han sa att han såg att SAS bränsletillägg ingick i summan men bara 240 SEK per sträcka. Det stämmer inte heller med ITA. Enligt ITA debiterar SAS ca 380 SEK per sträcka för intra-Europa linjen.
Jag blev inte klok efter samtalet heller. :confused:

Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: SK, TG, SQ, OZ, NH
Kabinklass: F och C
Antal poäng: 110 000
Skatter&avgifter: 1 141 kr
När: januari/februari 2013
Bokad: 22 oktober 2012

ARN-CDG SK571 business
CDG-BKK TG933 first

stopover

BKK-SIN SQ975 business
SIN-MNL SQ910 first

destination

MNL-ICN OZ702 business
ICN-NRT OZ108 business
NRT-LHR NH201 first
LHR-ARN SK528 business

Ringde det svenska tel. nr, tog ca 30 min att få allt bokat och klart.

Här har Du använt US Dividend Miles - hade samma bokning varit möjlig med EB-poäng eller är det sämre möjligheter med EB-poäng?

Här har Du använt US Dividend Miles - hade samma bokning varit möjlig med EB-poäng eller är det sämre möjligheter med EB-poäng?

Med lite tur kanske routingen kan gå igenom, men du kan inte ha stopover med EB poäng.
Kostnaden med EB poäng är 190 000.

Skatterna blir betydligt högre med EB.

Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C
Antal poäng: 140.000 för två med 2-4-1 Amex voucher
Skatter&avgifter: 972kr
När: Mars 2013
Bokad: 28/10-12
Rutt: GOT-CPH-PVG-CPH-GOT

Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: Business, Ekonomi
Antal poäng: 100.000 US DM poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 3492* kr x 2 personer
När: Oktober/November 2012
Bokad: Oktober 2012

GOT-FRA-DEN-LAS
LH C, UA Y

LAX-LHR-GOT
UA Y, SK C

* Inklusive late booking fee, change fee och köp av anslutningsflyg! Inget vidare bra värde längre, men det var så polaren ville ha det. Nu blir jag väl bannad från bc.se för att ha bokat ekonomi longhaul på en businessaward... :rolleyes:

Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: Business, Ekonomi
Antal poäng: 100.000 US DM poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 3492* kr x 2 personer
När: Oktober/November 2012

Bokad: Oktober 2012

GOT-FRA-DEN-LAS
LH C, UA Y

LAX-LHR-GOT
UA Y, SK C

* Inklusive late booking fee, change fee och köp av anslutningsflyg! Inget vidare bra värde längre, men det var så polaren ville ha det. Nu blir jag väl bannad från bc.se för att ha bokat ekonomi longhaul på en businessaward... :rolleyes:

Jag blir förvånad över kostnaden - om jag jämför med han som fick en jorden-runt-biljett i C för nästa samma kostnad...se lite högre upp i tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen