Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Och Geneves motormässa blev inställd idag.

Japp, mycket tråkigt. Förståeligt då man normalt huserar 600.000 personer, med många av de inresande från norditalien. Risken för smittospridning bör ju betraktas som överhängande, och jag är förvånad att beslutet inte togs tidigare.

Jag hade faktiskt, personligen, tänkt att åka (OT:Alfa Romeo Giulia GTA med 620hk som drar..) Men redan med de första europeiska fallen så misstänkte jag att detta skulle bli utfallet.

Mycket planeringstid, för olika lanseringskampanjer, som härmed går till spillo. Misstänker att man nu får försöka göra nätkampanjer iom att frekvensen bilmässor redan sjunkit så till den grad att inga andra attraktiva chanser ges under våren.

Jaja, säkerheten först :)

Fick precis ställa in Schweiz besök om 10 dagar..... Blir lite roddande men kanske bäst!
Bolaget funderar nu på att ställa in alla resor, vilket jag som arbetar i Norden kan tycka är något dramatiskt.

Fick precis ställa in Schweiz besök om 10 dagar..... Blir lite roddande men kanske bäst!
Bolaget funderar nu på att ställa in alla resor, vilket jag som arbetar i Norden kan tycka är något dramatiskt.

Jag skulle titta på European Centre for Disease Prevention and Control
Situation update for the EU/EEA, the UK, San Marino and Switzerland, 28 February 2020

Titta på grafen mitt på sidan, både på kurvan och skillnaden mellan den 27:e och 28:e februari. "Houston, we have a problem". Idag är första dagen jag verkligen börjar bli orolig. Vet inte om jag tycker det är dramatiskt om företag ställer in alla resor.

På lördag/söndag kommer många sportlovsresenärer hem från Alperna, min amatörbedömning är att antal fall i Sverige kommer öka lavinartat.

Absolut OK om de vill göra det, hoppas bara de ställer in budgeten också! Sales går inte direkt framåt utan besök/aktivitet hos kunder :D

Jag skulle titta på European Centre for Disease Prevention and Control
Situation update for the EU/EEA, the UK, San Marino and Switzerland, 28 February 2020

Titta på grafen mitt på sidan, både på kurvan och skillnaden mellan den 27:e och 28:e februari. "Houston, we have a problem". Idag är första dagen jag verkligen börjar bli orolig. Vet inte om jag tycker det är dramatiskt om företag ställer in alla resor.

På lördag/söndag kommer många sportlovsresenärer hem från Alperna, min amatörbedömning är att antal fall i Sverige kommer öka lavinartat.

Toppen