Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

eliee

Medlem
Jag brukar beställa 2 drinkar och en öl.
2 minuter per drink tar det inte, max 1 minut. Ölen brukar ta längst tid om den inte står framme på vagnen :cool:
Min bild är också att det tar långt under två minuter, men satte en högre max-tid för att ta tak för mix från scratch. En vettig bartender - varför man nu skulle ha en sådan på ett flygplan - borde klara sig under minuten även för att mixa från scratch (givet då att ingredienser finns lättillgängliga).

Särskilt Mikkeller har jag insett tar tid, framför allt om det råkar vara sista burken på planet. ;)
 

palmen

Moderator
Min bild är också att det tar långt under två minuter, men satte en högre max-tid för att ta tak för mix från scratch. En vettig bartender - varför man nu skulle ha en sådan på ett flygplan - borde klara sig under minuten även för att mixa från scratch (givet då att ingredienser finns lättillgängliga).

Särskilt Mikkeller har jag insett tar tid, framför allt om det råkar vara sista burken på planet. ;)
Burk, självklart flaska ;)
Kommer aldrig bli seriösare drinkar ombord, men vore kul med tema flight med riktig bartender bak i baren som blandar till saker
 

TLC

Medlem
Jeg var selv med 943 sidste lørdag (8 feb). Det var en fantastisk besætning. De var stolte af flyet og virkede virkelig glad for at være sammen.
Der var ikke noget med at pax ikke skulle have stempelkaffe... De stod selv og nød kaffen i galley og tilbød alle at prøve den.
Da de fandt ud af, at isen stadig var frossen 5-6 timer ind i flyvningen, tilbød de pax der fik kaffe - også at få en is med :)
Servering tog ikke længere tid end på en 'normal' A330/340 flyvning.

Flyvning hjem var RKS, hvilket var fint. Her skulle bare soves, efter at have spist i Polaris loungen. Den nye shuttle fra B1 til T5 i ORD virker rigtigt godt. Den kører non-stop. Den 'gamle' bus fra AA gates kører stadig. Den har to stop undervejs.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Såg SAS kör den andra 350 på CPH-IAD från 1 mars i stället för Peking. Hade varit trevligt att låta oss Stockholmare testa maskinen på ARN-ORD några veckor. Skulle kanske locka oss att flyga via CPH i framtiden..
Vi kan nog utgå ifrån att den inte kommer hit till Stockholm på väldigt lång tid.
Antalet passagerare som skulle välja sas via Köpenhamn för att en A350 gör några flighter under några veckor från Stockholm är nog försvinnande få. 95% skulle nog inte ens veta att de sitter i en A350 istället för A330. Så stor är inte skillnaden ombord, inne i kabinen är det inte mycket som skiljer.
 

MankanF

Medlem
Men vi får kämpa.. Sverige har 44% av aktierna Danmark 33%. Svenska staten också ca halv procent mer.
Vad tror ni om en motion på bolagsstämman Öppna mer direkt flighter till Asien från ARN men vi kanske väntar några månader....
 
Toppen