Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

hur vet man om man har lyxen att få flyga med A350? har en resan till EWR i maj och IAD i aug.
Om du vill veta innan du kommit till flygplatsen så kan du göra en testbokning på samma datum som du själv ska flyga med samma flight, klicka sedan på (i) symbolen så får du info om vad det är för plan.
upload_2020-2-13_15-45-26.png

Noterar att SK943/944 även idag flygs med LN-RKS, A330. Uppenbarligen något problem med SE-RSA som inte kunde lösas på 24 timmar, och RSB verkar inte vara redo för tjänstgöring ännu.
Får hoppas de har fixat det till början på veckan. Ser ju fram emot nya stolen, och inte som dagens pyspunka-stol (men viktigast på vägen hem...)

För övrigt lärde jag mig idag att "sas new experiences" med nya drinkar osv gäller även på 330 (dock gamla glasen såklart). Det skulle även gälla press-kaffe, men där har de tydligen problem med att pressarna sitter fast i Kina pga allt strul där (och då prioriteras såklart 350).

Nu när SAS förlängt flygstoppet till Kina kanske de kan återgå till originalschemat och flyga till New York redan i mars?
(Hoppet att vårt flyg till NYC 31e mars skall återfå A350 lever)

Får hoppas de har fixat det till början på veckan. Ser ju fram emot nya stolen, och inte som dagens pyspunka-stol (men viktigast på vägen hem...)

För övrigt lärde jag mig idag att "sas new experiences" med nya drinkar osv gäller även på 330 (dock gamla glasen såklart). Det skulle även gälla press-kaffe, men där har de tydligen problem med att pressarna sitter fast i Kina pga allt strul där (och då prioriteras såklart 350).

Jag hörde hur kabinpersonalen trashtalkade pressokannorna och att de inte skulle uppmuntra folk att beställa dem för att personalen tyckte de var jobbiga att rengöra med eller hur det var. Ombord på A340. Och de där nya cocktailsen som serveras från storflaska ser ut och smakar som diskvatten. Blä!

Också till personalen: Tänk på vad ni säger i galley. Om man står på marken utan någon apu eller motorer igång så hörs allt vad ni säger i hela businesskabinen.

Jag hörde hur kabinpersonalen trashtalkade pressokannorna och att de inte skulle uppmuntra folk att beställa dem för att personalen tyckte de var jobbiga att rengöra med eller hur det var. Ombord på A340. Och de där nya cocktailsen som serveras från storflaska ser ut och smakar som diskvatten. Blä!

Också till personalen: Tänk på vad ni säger i galley. Om man står på marken utan någon apu eller motorer igång så hörs allt vad ni säger i hela businesskabinen.

Kan inte komma pa en enda i forvag blandad drink som serveras ur flaska som inte smakar helt forjavligt - oavsett producent... Hade varit battre med att folja ett recept och lata personalen blanda ihop men jag hor ju sjalv hur absurt det later....

Toppen