Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

Taggen

Medlem
I business, ja. Tyvärr tolkade jag plus reservationen som att sätet var trängre än tidigare, som väntat (i mittsäte, och med betydligt fler mittsäte än tidigare). Det tolkar jag som den egentliga försämringen på 350, resten verkar likvärdigt eller bättre.
Det mesta var bättre i Plus. Eftersom det är stark skepsis mot att SAS verkligen inte tar betalt för snacks i Plus så får väl empiri tala och fler uttala sig efter upplevt produkten. Jag hittade dock en nackdel till men det kanske var så i gamla plusstolen också men placeringen av strömuttaget var verkligen inte genomtänkt på rad 20 iaf. då den fanns i sidan av stolen dvs. du hade kontakten i sidan av låret hela tiden.
 

mha321

Medlem
Det mesta var bättre i Plus. Eftersom det är stark skepsis mot att SAS verkligen inte tar betalt för snacks i Plus så får väl empiri tala och fler uttala sig efter upplevt produkten. Jag hittade dock en nackdel till men det kanske var så i gamla plusstolen också men placeringen av strömuttaget var verkligen inte genomtänkt på rad 20 iaf. då den fanns i sidan av stolen dvs. du hade kontakten i sidan av låret hela tiden.
Servicen ska man nog inte jämföra nej, det var ju en mycket speciell flight. Men hårdvaran är ju densamma...
 

Tonton

Medlem
Nåväl - dags för en summering.

Vi börjar med det generella, i motsats mot min tyska stolskamrat i Plus, så tänker jag inte totalsåga SAS A350. Kabinen var fräsch, planet var överraskande tyst, och det var i allmänhet väldigt trevligt.

Jag var bokad i Plus, men under resan så satt jag primärt på tre olika stolar. Här nedan kommer lite kommentarer.

Säte: 23E (Plus)
  • Mittensäte i Plus
  • Skärmen i Plus är riktigt bra!
  • Det är trångt på mittenplatsen i Plus om man har en kraftigt benstomme, som jag har. Ett exempel är att knapparna för att luta stolen, flytta benstödet osv är placerat i höjd med mina lår. Detta resulterade i att jag automatiskt lutade stolen bakåt ibland. För mig blir det garanterat Aisle seat i framtiden om jag ska flyga plus. Där finns även möjlighet att få ner armstödet på ena sidan.
  • Maten i Plus var okej, men inte mycket mer. Ätbart och helt i linje med vad jag förväntar mig. Inget att vara besviken över.
  • Jag har alltid varit ett fan av fotstöden! Inte minst för att jag är uppväxt med att åka långfärdsbuss genom Europa. Känns lite som "hemma" med klassiska fotstöden. Benstöden passade inte mig så bra med min längd (186 cm). Dock är dessa mycket bättre än gamla benstöden i Plus. Overall riktigt bra, fastän det inte faller mig i smaken personligen.
  • All snacks och dryck ingår i snackbaren

Säte: 30E (Go)

  • Efter käket i Plus så valde jag att hoppa vidare, då mittensätet i Plus inte alls passade mig. Fick en egen trea på rad 30. 30DEF för att vara specifik. Medans 30F har fasta armstöd på båda sidorna så finns det ett uppfällbart armstöd mellan 30DE. Perfekt för att få en egen "fåtölj" och kolla på film. På denna raden så sitter skärmarn i egna stolen. Man fäller upp dem - således används inte skärmarna i stolen framför.
  • Benutrymmet är bra här - absolut ingenting att klaga över!
  • Bordet fälls upp från armstödet på denna platsen. Är man storväxt så känns det lite mer trångt än om man använder en bricka från stolen framför.
  • Draperiet som hänger framför är bättre på A350 än A330/40 och stör inte alls lika mycket.
  • Stolarna är inte lika vadderade som i Plus, men definitivt ett fullgott alternativ. Här trivdes jag.

Säte: 41A (Go)

  • Snodde @TG961 plats i nästan två timmar.
  • Denna plats har grymt benutrymme! Bra utrymme längs väggen för att lagra öl under resan!
  • Härlig vingutsikt från denna platsen.
  • Kan vara lite knökigt att ta sig in och ut från denna platsen om personen på 40B sover och sträcker ut benen. Här ordineras yoga-pass inför resan!
  • Snackshopen kostar pengar för GO-resenärer.

I korthet - en riktigt trevlig flight! Som @Taggen redan påtalat så tjattrade jag mest runt i planet. Här är det enda stora negativa punkten. Det saknas någon social area. De skulle kunnat fixa det bättre vid snackbaren.



Slutsummering
(Om jag bortser från min EBD-status)
Skulle jag boka Plus på A350n igen? Absolut! Men hade sett till att jag fick aisle seat.
Vilken plats hade jag valt i GO? 1. 30 ACGJ 2. 41GJ 3. 41A 4. 40BC.
 

Tonton

Medlem
En sak att anmärka på är hur trångt det är vid snackbaren.

Det skulle de kunnat fixa bättre! Det går knappt att läsa priserna om man står framför hyllan.

Anonym BCare med SQ F-tofflor fick agera modell!
79B45528-8573-40B3-B1C7-AB4FE816364A.jpeg
 

Hachans

Medlem
En sak att anmärka på är hur trångt det är vid snackbaren.

Det skulle de kunnat fixa bättre! Det går knappt att läsa priserna om man står framför hyllan.

Anonym BCare med SQ F-tofflor fick agera modell!
Visa bifogad bild 105232

Det är ytterligare ett sätt för SAS att uppmana resenärerna att vara hälsosamma! Kan man inte se priserna för magen ska man stå över snacksen antar jag! ;)
 
Toppen