SAS nya hemsida

gjohansson skrev:Går inte missa om man behöver byta lösen. Kommer som en ruta efter inloggning som man inte direkt missarKlicka för att utvidga...
Vet inte om du syftar på mitt inlägg, men det var tänkt som ett svar till Jackie i inlägg #1037. Jag såg ingenting i postad bild som syftade på lösenordsbyte.

IT-snubben skrev:Vet inte om du syftar på mitt inlägg, men det var tänkt som ett svar till Jackie i inlägg #1037. Jag såg ingenting i postad bild som syftade på lösenordsbyte.Klicka för att utvidga...
Tänkte mer generellt att det inte går att missa när de tycker det är dags att byta lösen

be afraid be very afraid

Due to system maintenance EuroBonus related functionality will not be available 03:00 - 06:00 CEST Tue 10 Dec.

Homer skrev:be afraid be very afraid

Due to system maintenance EuroBonus related functionality will not be available 03:00 - 06:00 CEST Tue 10 Dec.
Klicka för att utvidga...
Dags att fylla varenda lagringsmedia med printscreens...

sas-se-png.101438

Har sett ut så här den senaste kvarten för mig, trots flera försök.

Andra här som använder VPN och har problemer att komma åt SAS' hemsida?

Jag använder NordVPN och får för tillfället HTTP 403 om jag försöker komma åt sas.se (och övriga domän). Utan VPN fungerar det så jag undrar om det rör NordVPN specifikt eller om SAS på nått vis blockerar VPN generellt.

Fungerade för mig med OVPN, Mullvad samt Freedome VPN.

obs skrev:Andra här som använder VPN och har problemer att komma åt SAS' hemsida?Jag använder NordVPN och får för tillfället HTTP 403 om jag försöker komma åt sas.se (och övriga domän). Utan VPN fungerar det så jag undrar om det rör NordVPN specifikt eller om SAS på nått vis blockerar VPN generellt.Klicka för att utvidga...

Får väl komma in under kategorin "Bra SAS" - fastän att det ens finns två olika sökmotorer är bedrövligt.

Är man inne i *A-motorn och söker bonusplatser, och därefter enbart väljer SAS-flighter så kommer denna ruta upp:

sk%C3%A4rmavbild-2020-01-04-kl-17-25-50-png.102977

Systemet skulle vara i maintenanance mode 01-04. Vi kan dock konstatera att det fortfarande inte går att logga in ordentligt.

Kan inte komma åt vare sig mitt Eurobonuskonto eller Mina bokningar från hemsidan. Lyckades dock komma måt mina bokningar via en direktlänk från ett gammalt mail. Alltid något.

sk%C3%A4rmavbild-2020-01-26-kl-11-06-40-png.104820

Tonton skrev:Systemet skulle vara i maintenanance mode 01-04. Vi kan dock konstatera att det fortfarande inte går att logga in ordentligt.Kan inte komma åt vare sig mitt Eurobonuskonto eller Mina bokningar från hemsidan. Lyckades dock komma måt mina bokningar via en direktlänk från ett gammalt mail. Alltid något.Visa bifogad bild 104820Klicka för att utvidga...
Det bröt väl ut en vild "strejk" på SKIT vid 03.55, men när kaffet är uppdrucket och bullarna slut kommer det väl fungera igen. Dock kommer icke status-medlemars konton att börja fungera först //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png Obs! Ironi.

Tänkte buda på en uppgradering, allt går bra med att logga in och så, men när bud ska läggas finns inga poäng, trots på samma skärmbild ses saldot... Löser sig nog och kan ju lösas genom ett samtal antar jag, men ingen större brådska i detta fall.

Försökte boka Bonusresa hem åt brorsans sambo som befinner sig i Kina just nu. Allt går sjukt segt, och vid betalning så stannar allt och det går inte att klicka på "Pay now". Får hoppas det kommer igång.

Kan inte boka en bonusresa. Efter sidan där man kan välja platser får jag följande felmeddelande.

upload_2020-1-27_0-9-24-png.104839

Om jag klickar på knappen kommer jag tillbaks till bokningen, men platserna är borta. De är väl låsta i min egen bokningsprocess som jag inte kommer åt.

gjohansson skrev:Det är väl en del som haft det problemet och bokat resan utan platser och fixat det i efterhand.Klicka för att utvidga...
Har testat både med och utan platser. Med samma resultat. Just nu är platserna borta, men när de är tillbaka (brukar ta några timmar) så ringer jag in istället.

Back