Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Angående betalkort generellt så innebär Icas nya system att man kan få 25% bonus på köp på 1 krona, eftersom man får 20 poäng per köp (värde 0,25 kr) om man betalar med ICAs kort.

Kanske köpa lösgodiset bit för bit och få över 100% bonus, vilka bitar är lättast? :)

Angående betalkort generellt så innebär Icas nya system att man kan få 25% bonus på köp på 1 krona, eftersom man får 20 poäng per köp (värde 0,25 kr) om man betalar med ICAs kort.

Kanske köpa lösgodiset bit för bit och få över 100% bonus, vilka bitar är lättast? :)
Jag gillar hur du tänker! :) Satt faktiskt och räknade på precis samma sak igår! Vad är billigaste varan per styck och hur många sådana köp orkar jag göra...? Just för att deras nya system för att belöna ICAkort-köp är fast, 20 poäng per köp. De ber ju praktiskt taget om det.

Problemet ligger snarare för egen del att belöningen är så liten och att jag trots allt sätter värde på min egen tid! 2000 ICA poäng ger väl en 25 kr check. Det innebär att jag måste göra 100 st köp, á 1 öre styck, för att få en 25 kr i ICA voucher. Ponera att man, i ett inkörningsläge, skulle behöva 1 minut per slutfört köp - då kostar det mig 100 minuters hårt arbete vid maskinen för en check på 25 kr. Ytterst dålig belöning för det hårda jobbet! Ponera vidare att man lyckas fördubbla köphastigheten och får ner snittiden till 30 sekunder per köp. Då är det fortfarande 50 minuters evigt klickande i självscanningen för samma 25 kr i belöning. Nu finns det väl i och för sig ingen lagstadgad minimilön i Sverige men det där blir för lite för de allra flesta. 200 kr för en heldag på åtta timmar! Det är mer troligt att ens lokala ICA handlare sticker till en 200 kr kontant bara man går därifrån och inte occuperar en själv-scanningsapparat hela dagen...

Last edited:
Nej, den kedjan finns inte i Stockholms innerstad vad jag vet? Jag har dock fått ett gäng vouchers från Willys förra året trots lägre priser där och mycket mindre belopp omsatt av mig än hos ICA (fram tills nu då). De tar numera också Amex som de andra vilket gör mitt val enklare.

Coops hemleveranser i kombination med Willys blir bra numera för min del. ICA behåller säkert massor av andra kunder som inte bryr sig över det meningslösa nya ”stammis” programmet.

De finns väl som hemleverans och har möjligtvis även funnits via SAS portalen?!

City Gross har hemleverans av varor i Stockholms innerstad. Deras matkasse ger nu 750 Eurobonuspoäng i portalen.

Aningen off-topic till start, men jag kollade igenom konkurrenten ICA och deras nya “enhancement” av sitt program i går. Anmärkningsvärt dåligt, speciellt för oss frequent flyers som ofta inte är hemma så länge vissa månader. De går nu från att vara mitt förstaval i innerstan, trots högre prisnivå än flera andra, (ligger aningen närmare till fots än de andra) till sistaval.

Jag har aldrig varit en frekvent Coop handlare, främst av ideologiska skäl, men gillar hemleveranserna som provades flera gånger i december. Bra leveranser av fräscha varor och samarbetet med SAS är en stor bonus.

De och Willys blir nu mina förstaval här i området.
Av ideologiska skäl? Berätta hur den tankebanan går. Det är väll bara livsmedel du ska handla (gör det verkligen någon skillnad)? :)

Av ideologiska skäl? Berätta hur den tankebanan går. Det är väll bara livsmedel du ska handla (gör det verkligen någon skillnad)? :)

Ideologisk motståndare till varor som gått ut på datum i hyllorna? Jag handlar bara på Coop, men jag har aldrig varit med om någon annan kedja där man måste vara lika noggrann med att kontrollera bäst-före.

Ideologisk motståndare till varor som gått ut på datum i hyllorna? Jag handlar bara på Coop, men jag har aldrig varit med om någon annan kedja där man måste vara lika noggrann med att kontrollera bäst-före.

Det är nog från butik till butik. Jag tror inte att just Coop har en policy att sälja utgången mat.
Däremot min Ica Nära butik säljer mycket gammalt så jag har slutat handla där helt.

@Mattias Holmén Jag gillar traditionellt att stödja enskilda näringsidkare på gatan. Inget mer än så. Istället för att t ex gå till den stora sportkedjan med usel mat stöttar jag hellre den lokala pubägaren och får samtidigt både bättre mat och billigare nota. :) Dock känns ICA's grepp centralt så billigt att jag struntar i dem av principskäl. Sämst bonus av alla nu och samtidigt prisledande i Stockholm. Några minuters mer daglig motion blir inte fel det heller inför våren.

Last edited:
Toppen