Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

@Mattias Holmén Jag gillar traditionellt att stödja enskilda näringsidkare på gatan. Inget mer än så. Istället för att t ex gå till den stora sportkedjan med usel mat stöttar jag hellre den lokala pubägaren och får samtidigt både bättre mat och billigare nota. :) Dock känns ICA's grepp centralt så billigt att jag struntar i dem av principskäl. Sämst bonus av alla nu och samtidigt prisledande i Stockholm. Några minuters mer daglig motion blir inte fel det heller inför våren.

Okej då förstår jag dig, själv är jag helt skrupelfri och handlar där det ges mest poäng
- Sir, Blood-diamonds?
- Sure, you accept AmEx?

Vi är nog väldigt lika trots allt där med poängen. ;)Bara det att i min stadsdel har vi ett levande gatuliv utan ett övertagande av de stora elefanterna.

Jag blir ofta bekant med dessa små näringsidkare och det känns trevligt med ett personligt bemötande. Samtidigt även kul att stödja en del av de ofta hobbybaserade verksamheterna. :)

själv är jag helt skrupelfri och handlar där det ges mest poäng
emoji23.png
Du är inte ensam - broder!

Handlat på Coop i flera år, och jag förväntar mig att bli blåst. Man måste alltid kolla datum, dubbelkolla kvitton m.m.
Du måste lära dig att alltid ta varan från längst bak på hyllan. Där står de färskare varorna. I mindre butiker, med lägre omsättning, blir detta extra tydligt. Alla butiker opererar likadant, dvs ställer nya leveranser bakom de äldre produkterna.

Du måste lära dig att alltid ta varan från längst bak på hyllan. Där står de färskare varorna. I mindre butiker, med lägre omsättning, blir detta extra tydligt. Alla butiker opererar likadant, dvs ställer nya leveranser bakom de äldre produkterna.
Jag kan lova att det inte är något jag måste lära mig.

Nu snackar vi då Coop Forum dock. ;)

Toppen