Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Nar du sokte om extrakort, behovde du uppvisa NL bankkonto for extrakortsinnehavaren? Kanns skumt aftersom rakningen anda ska betalas av mig i slutandan.
Ja, även blivande extrakortsinnehavaren behöver ett bankkonto för verifiering. Amex använder bankkontot för att därigenom verifiera att det är en riktig person. De litar helt enkelt på att banken har gjort bakgrundskontrollen åt dem.

Har en bekant som nekats sitt holländska amex, om han inte kan visa upp en holländsk adress också. Ny policy från holländska amex, eller hade personen i fråga oflyt?

Jag har sett att de lagt till detta sen ca 4 veckor sedan när man ansöker om kortet för första gången. Har man redan kort hos dom finns detta inte med, om man önskar uppgradera sitt kort etc.

Jag har sett att de lagt till detta sen ca 4 veckor sedan när man ansöker om kortet för första gången. Har man redan kort hos dom finns detta inte med, om man önskar uppgradera sitt kort etc.
Ok. Då låter det mer eller mindre kört för den som inte redan har ett kort.

Att skaffa en holländsk postbox räcker inte heller efter att ha läst meddelandet som min bekanta fick. :(

Nekad.png

Nar du sokte om extrakort, behovde du uppvisa NL bankkonto for extrakortsinnehavaren? Kanns skumt aftersom rakningen anda ska betalas av mig i slutandan.
Japp, det fick jag. Och lustigast av allt:
Min fru som ska ha extrakort studerar. När kortet inte dök upp ringde jag dem och fick besked att hon ej var godkänd. Jag ifrågasatte det, då det är jag som betalar. Förklarade att annars tappar kortet mening för mig att ha. De bad att få återkomma. 30 minuter senare kom ett samtal där man bad om ursäkt för sitt misstag. Kortet dök sen upp efter en vecka.

Toppen