Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Japp, det fick jag. Och lustigast av allt:
Min fru som ska ha extrakort studerar. När kortet inte dök upp ringde jag dem och fick besked att hon ej var godkänd. Jag ifrågasatte det, då det är jag som betalar. Förklarade att annars tappar kortet mening för mig att ha. De bad att få återkomma. 30 minuter senare kom ett samtal där man bad om ursäkt för sitt misstag. Kortet dök sen upp efter en vecka.

Tack för infon! Bra att det löste sig.

För tillhörande Priority Pass, är det 15 pund per gäst efter den första?

Tänkte kolla om det är billigare att betala direkt i loungen i stället.

Fick mail om enhancements precis.

Gar langsamt med google translate, men annual travel voucher forsvinner samt telefonconciergen forsvinner. Riktigt trist.

Då känns det som att kortet blir mindre intressant och dyrare än det svenska AMex platinum. Jag vet inte om det är värt att betala ca 7700 sek per år om inte travel vouchern är kvar.

Det är fortfarande 50% rabatt första året, så €350 p.a. Jag tycker nog det är fortsatt värt för första året men kommer säga upp det sen.

Det är fortfarande 50% rabatt första året, så €350 p.a. Jag tycker nog det är fortsatt värt för första året men kommer säga upp det sen.
Jag fick inte 50% rabatt. Fick kortet avgiftsfritt i tre månader dock. Enligt kundtjänsten är rabatten på 50% till nya kunder endast och jag var så dum att ange kortnumret på mitt svenska Amex när jag ansökte om platinum kortet.

Jag fick inte 50% rabatt. Fick kortet avgiftsfritt i tre månader dock. Enligt kundtjänsten är rabatten på 50% till nya kunder endast och jag var så dum att ange kortnumret på mitt svenska Amex när jag ansökte om platinum kortet.
Vet du om man räknas som ny kund om man tidigare haft extra kort? Funderade om man kunde bjuda in frun, få poäng för det och så får hon 50% rabatt första året.

Toppen