Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Via länken i inlägget före mitt inlägg, alltså:

Free BIN/IIN Lookup Web Service - binlist.net

Tack, jag ser samma sak som, märkligt. Jag är relativt säker på att 3+4 siffran i kortnumret är landsnummer för AMEX, men det kanske bara är internt. Har kanske @Berglund mer info?

Jag passade på att kolla mina andra kort också.

Curve black: UK, Prepaid Debit
Revolut Visa: UK, Prepaid Debit
Revolut Premium Mastercard: SE, Prepaid Debit
Miles & More Mastercard: SE, Credit
SAS MC Premium: SE, Credit
Lunar: SE, Prepaid Debit

Revolut lanserar nu värvningslänkar för företagskonto. 500 kr för den som värvar ett företag. Kanske dags att registrera firman;)

"Under en begränsad tid erbjuder vi dig 50 GBP om du registrerar dig för Revolut för företag med våra företagspaket. Det är inget jättebelopp men vi tycker att det är ett trevligt sätt att säga hej. Det är så vi jobbar. Varje företag du hänvisar till oss med din unika hänvisningslänk får också 50 GBP."

Revolut lanserar nu värvningslänkar för företagskonto. 500 kr för den som värvar ett företag. Kanske dags att registrera firman;)

"Under en begränsad tid erbjuder vi dig 50 GBP om du registrerar dig för Revolut för företag med våra företagspaket. Det är inget jättebelopp men vi tycker att det är ett trevligt sätt att säga hej. Det är så vi jobbar. Varje företag du hänvisar till oss med din unika hänvisningslänk får också 50 GBP."
Vart hittar du infon?

Vart hittar du infon?

Den kom på mejlen. Här är hela.

Screenshot 2020-01-04 at 16A.png
Screenshot 2020-01-04 at 16B.png

Last edited:
Revolut lanserar nu värvningslänkar för företagskonto. 500 kr för den som värvar ett företag.
Jag tycker att det verkar som att företaget som signar upp får 50 GBP, inget om att den som värvar får något. Länken i din skärmdump innehåller heller ingen trackingkod som skulle vara unik för dig, vilket stärker min tes.

Jag tycker att det verkar som att företaget som signar upp får 50 GBP, inget om att den som värvar får något. Länken i din skärmdump innehåller heller ingen trackingkod som skulle vara unik för dig, vilket stärker min tes.

Självklart stämmer din tes, nu när jag läser om mejlet ser jag det med. Ursäkta felet från min sida. Ibland sveps man med i drömmarna.

Jag tolkar det som att värvaren får pengar.

”Varje företag du hänvisar till oss med din unika hänvisningslänk får också 50 GBP

Vad är annars incitamentet att värva någon?

Med tanke på att dom gav ut 200+200 för värvning av privatperson så låter 500+500 rimligt för företagskonto.

@Mattias Holmén De skriver ju och vill att man ska signa upp sitt egna företag, då får man 50 GBP för det (i egenskap av den som signar). Sedan menar de nog "Varje ytterligare företag...." eller liknande. Men nu läser jag bara vad som står samt gissar. Jag har själv inte fått mailet, så kan inte kolla på detaljerna. Men se länken i skärmdumpen, jag ser inget som skulle unikt identifiera @Skogi om någon använder den...

Jag ser inte att det finns något incitament alls att värva något företag, mer än att den som blir värvad får en symbolisk slant...

Toppen