Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Skogi

Medlem
@Matore Eftersom det inte pågår någon värvningskampanj som ger pengar så kommer här ett annat alternativ, signa upp via mecenat länken så får du ett gratis kort + 100 kr.

Studentrabatter och erbjudanden | Mecenat

Däremot får du gärna använda min Curvelänk som jag skickar i PM ;)

Detta är även ett tips till andra, håll koll på mecenat även fast du inte är student. Ibland kör dem kostnadsfritt kort +200 kr. Eller annat skoj.
 

Matore

Medlem
Ett par frågor.
Kontantuttag- gränsen är 2000 sek eller 200 gbp. Det är ju viss skillnad så vad gäller?
Och hur vet man när gränsen är nådd, säger bankomaten ifrån eller kan man ta lite för mycket (beroende på kursen) och då får avgift på överskjutande del?

Hur är kurserna jämfört med Amex och officiella Mastercard kursen?
 

Tonton

Medlem
Ett par frågor.
Kontantuttag- gränsen är 2000 sek eller 200 gbp. Det är ju viss skillnad så vad gäller?
Och hur vet man när gränsen är nådd, säger bankomaten ifrån eller kan man ta lite för mycket (beroende på kursen) och då får avgift på överskjutande del?

Hur är kurserna jämfört med Amex och officiella Mastercard kursen?

Det är ingen gräns för att ta ut pengar, det är en gräns för avgiftsfritt kontantuttag. Det går att se i appen hur man ligger till.

Kurserna är, som nämnts i många poster, rent generellt mycket bättre. Det är just därför detta kortet är så populärt.
 

palmen

Moderator
Ett par frågor.
Kontantuttag- gränsen är 2000 sek eller 200 gbp. Det är ju viss skillnad så vad gäller?
Och hur vet man när gränsen är nådd, säger bankomaten ifrån eller kan man ta lite för mycket (beroende på kursen) och då får avgift på överskjutande del?

Hur är kurserna jämfört med Amex och officiella Mastercard kursen?
Du får den riktiga kursen, och inte någon påhittad kurs från något annat bolag.

I appen kan du se hur mycket pengar du tagit ut under personal spend. Bankomaten kommer dock inte säga ifrån då det är fullt möjligt att ta ut mer än gränsen.
 

Homer

Medlem
Ett par frågor.
Kontantuttag- gränsen är 2000 sek eller 200 gbp. Det är ju viss skillnad så vad gäller?
Och hur vet man när gränsen är nådd, säger bankomaten ifrån eller kan man ta lite för mycket (beroende på kursen) och då får avgift på överskjutande del?

Det är 2.000 SEK som gäller för den med svenskt konto.
Jag fick för mig att det var GBP 200 för alla och tog ut US$223 i oktober
jag åkte på avgift 43 Cent, så det är bara överskjutande beloppet man betalar avgift på.
 

M.K

Medlem
Mycket riktigt 2000/4000/6000sek på de olika korten som svensk till skillnad från Curve som har £200.

Jag har åkt på lite avgift ibland då jag överskridit gränserna, men småpengar egentligen när jag har större behov. Det finns en gräns även för mig hur många kort jag orkar ha för enstaka situationer.

Ett Lunar är dock beställt. :rolleyes:
 

Matore

Medlem
Du får den riktiga kursen, och inte någon påhittad kurs från något annat bolag.

I appen kan du se hur mycket pengar du tagit ut under personal spend. Bankomaten kommer dock inte säga ifrån då det är fullt möjligt att ta ut mer än gränsen.
Vad menar du med "den riktiga kursen"? Olika finansinstitut använder olika kurssättning. Vissa använder Mastercards officiella Currency Converter from Mastercard | Foreign Currency Exchange Rate Calculator. Amex har en egen kurs osv...
 

ekf

Medlem
Vad menar du med "den riktiga kursen"? Olika finansinstitut använder olika kurssättning. Vissa använder Mastercards officiella Currency Converter from Mastercard | Foreign Currency Exchange Rate Calculator. Amex har en egen kurs osv...
Revolut använder en kurs som deras växlingsmäklare (heter det så?) ger dem. Den ligger väldigt nära Interbank-kursen som jag antar är den man tänker på när man tänker "riktig kurs utan påslag mm". Curve har en annan mäklare, så det skiljer lite dem emellan, men de ligger hyfsat lika med Revolut.
 
Toppen