Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Matore

Medlem
Ja, 2-4-1, men om man gör en ändring så debiteras normalt sett bara ändringsavgiften och eventuellt skillnad i skatter. Men hela ursprungsbeloppet läggs inte på nya kortet.

Om hotell/transfer kostar 10,000 sek gör en weekend och skatterna på flyget är 5000kr så gör det skillnad på vilket kort resan betalas med. Eller tänker du annorlunda?
Det är ju 67%, bara en dryg tusenlapp på nån aktivitet så är du i hamn sen :)
Jag tänker också att ibland kan man ju bli bjuden på vissa delar av resan. Då har man själv inte haft kostnaden :)
 

Canadien

Medlem
Ja, 2-4-1, men om man gör en ändring så debiteras normalt sett bara ändringsavgiften och eventuellt skillnad i skatter. Men hela ursprungsbeloppet läggs inte på nya kortet.

Om hotell/transfer kostar 10,000 sek gör en weekend och skatterna på flyget är 5000kr så gör det skillnad på vilket kort resan betalas med. Eller tänker du annorlunda?

Mim erfarenhet är att de ändrat detta hos Tallinn. Om man gör en ändring så återbetalas tidigare betalda skatter (så småningom) och nya skatter dras direkt (från nytt kort om du vill)
 

Lippi

Medlem
Sitter och kollar award resa till Phuket och tänkte höra om det går att boka CPH-BKK men hoppa av i Phuket och få väskorna till Phuket också.

CPH-BKK flighten med THAI går via Phuket men på den flighten finns bara 1 ledig plats och till BKK finns det 2. Ingen vanlig mellanlandning utan samma plan som går vidare.

Tack för hjälp.
 

palmen

Moderator
Sitter och kollar award resa till Phuket och tänkte höra om det går att boka CPH-BKK men hoppa av i Phuket och få väskorna till Phuket också.

CPH-BKK flighten med THAI går via Phuket men på den flighten finns bara 1 ledig plats och till BKK finns det 2. Ingen vanlig mellanlandning utan samma plan som går vidare.

Tack för hjälp.
I teorin ja, kan bli svårare i praktiken. Möjligt att de inte låter dig checka in enbart till Phuket.
Sen ska du också vara medveten om att gör du detta så avbokas alla andra eventuella flighter senare i bokningen.
 

Tonton

Medlem
Sitter och kollar award resa till Phuket och tänkte höra om det går att boka CPH-BKK men hoppa av i Phuket och få väskorna till Phuket också.

CPH-BKK flighten med THAI går via Phuket men på den flighten finns bara 1 ledig plats och till BKK finns det 2. Ingen vanlig mellanlandning utan samma plan som går vidare.

Tack för hjälp.

@palmen har svarat på det mesta. Jag skulle dock vilja lägga till hur jag skulle göra det.

1. Kolla PoS. Just Thai har skilt sig en del. Kanske finns det tillgång om du söker på någon annan än vad jag antar är svenska.
om ja på punkt 1 - boka.
om nej på punkt 1 - gå vidare till punkt 2.
2. Boka resan till BKK och ring sedan in strax efter bokning och säg att du vill ta bort sista benet. Har du tur så fixar de det mot en kostnad om 150kr.


Om de inte kan fixa punkt 2 så är det bara att följa palmens råd ;)
 

Hachans

Medlem
"SYSTEM ERROR
We are facing technical clinch at the moment. Please try to book your flight(s) again, if problem persist contact SAS sales and service for help."

Detta är i steget efter sätesbokning (spelar ingen roll om jag väljer alt skippar) och tror det är 'Payment | SAS' steget i webbläsaren.

Försökt boka en direktflight 2-4-1 ARN - ORD 25-28 April i Business men får konstant ovan felmeddelande, någon som haft liknande sedan runt nyår?

SAS Webb-chat ser inget.
SAS telefonchatt ser inget, och hänvisar till 018 480 91 67 med 2 timmars kö och där jag blir debiterad för manuell hantering tror jag?

Typ varenda gång jag försökt boka award. Hittade award med Air New Zealand till Fiji. Asnöjd. Gick inte att boka med hänvisning till detta fel. Sen slutade jag försöka för jag pallade inte ringa Tallinn och jag fick annat att göra istället.
 

Olle K

Medlem
Jag vill passa på att tacka alla som bidrar med mycket värdefull information på detta forum genom att bidra med denna typiska HUACA. Utan er skulle jag litat på det kundtjänst säger.

Jag har en bokning med SAS business poängresa CPH-IAD t/r och ringde guld support för att lägga till anslutning med SAS åt båda håll (men bara ena fanns). Jag förklarade vad jag ville göra och agenten sa: Vad menar du? Jag förklarar igen. Åter agenten: Har du köpt en biljett eller? Jag förklarar åter. Agenten igen: Nej, det går inte. Då måste du avboka hela resan och boka på nytt om biljetterna finns kvar. Jag avslutar samtalet, ringer igen och får en anslutning tillagd mot ändringsavgift plus lite extra skatt.
 
Toppen