Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Sånna här typ av frågor ställer vi medvetna resenärer oss själva hela tiden, och svaret är ju olika från person till person beroende på vad man gillar osv. Jag brukar söka runt på Youtube och kolla in olika recensioner och resevloggar om den aktuella produkten för att bilda mig en egen uppfattning. Det spelar ofta inte så stor roll vad recensenten själv tycker, man kan bara kolla på klippen för att se kabinen, sätet, maten och servicen med mera.

Här är tex en av Nonstop Dan om SQ:s nya business class på A380:


Och en av Luxury travel expert om SQ:s gamla business class på A380:

 

mankse

Medlem
Hej!

Håller på att boka en resa till Bali i höst och planerar att testa Singapore Airlines Business. Jag funderar dock på om jag ska välja Att åka via Frankfurt (gamla business a380) eller via Zurich ( ”nya” business a380) vilken produkt är egentligen bäst om man bortser från bulkhead?? Jag har rest business med de flesta bolag utom SQ och ju mer jag läser på om SQ ju mer tveksam blir jag även om jag av någon anledning alltid sett upp till SQ. Jag är 1.98m lång och gillar verkligen INTE att inte kunna sitta med benen utsträcka i sittande position (för mig är alltid bulkhead (kort distans eller premium eco sämsta platserna för man inte kan få fram benen). Har därför börjar bli väldigt skeptisk till SQ business och är därför väldigt intresserad av input i två frågor. 1: vilken produkt är bäst, gamla eller nya SQ business? 2: ska jag skippa SQ och köra TUrkish, Qatar eller Swiss? Lufthansa, BA och thais Business är jag inte en big fan av.
Tacksam för input!
Jag är 198 lång och avskydde stolarna på SQ 777-300ER business på long haul. Bulkhead var något bättre men skulle välja annat bolag alla dagar i veckan. Den eminenta servicen gör föga för upplevelsen när man inte ens kan vika ihop sig dubbel på ett halvbekvämt sätt i stolen. Har dock inte testat SQ 380, det kan förstås vara något helt annat.
 

Lauda 777

Medlem
Jag är 198 lång och avskydde stolarna på SQ 777-300ER business på long haul. Bulkhead var något bättre men skulle välja annat bolag alla dagar i veckan. Den eminenta servicen gör föga för upplevelsen när man inte ens kan vika ihop sig dubbel på ett halvbekvämt sätt i stolen. Har dock inte testat SQ 380, det kan förstås vara något helt annat.
Gamla eller halvnya? Jättebred eller bred stol?
 

Dr.D

Medlem
Jag är 198 lång och avskydde stolarna på SQ 777-300ER business på long haul. Bulkhead var något bättre men skulle välja annat bolag alla dagar i veckan. Den eminenta servicen gör föga för upplevelsen när man inte ens kan vika ihop sig dubbel på ett halvbekvämt sätt i stolen. Har dock inte testat SQ 380, det kan förstås vara något helt annat.

Intressant - vad jag kan förstå är det ingen som direkt tycker att stolen på A380 (nya eller gamla) är bättre än på 777.

Någon som har delge erfarenhet från hur det är att sitta i loungeposition i SQ stolar på A380 (gamla och nya)? Dels om det får att sitta bra med fotstöd (givet benfack på sidan) och dels om man kan ha benen raka under stolen framför när man sitter normalt?

Jag hittar konstigt nog väldigt lite information om detta både här och på andra forum. Vore extra trevligt om någon har input på de säten som inte är Bulkhead. Vågar inte basera mitt val på att lyckas knipa dessa säten.

Vidare är vi 4 i familjen som reser tillsammans och vi brukar ta 2 rader mittsäten med vars en junior. Någon som har erfarenhet av att detta kan bli en issue på SQ givet nivån på privacy på SQ? Kommer bli lätt panikstämning om barnen upplever att de sitter själva.
Lustigt att något som jag värderar så högt när jag flyger själv med jobbet potentiellt kan vara ett stort problem när man flyger ihop.

Tacksam för all input men bryr mig mest om jämförelsen nya gamla säten A380 (ej bulkhead)

Tack
 
Hej!

Håller på att boka en resa till Bali i höst och planerar att testa Singapore Airlines Business. Jag funderar dock på om jag ska välja Att åka via Frankfurt (gamla business a380) eller via Zurich ( ”nya” business a380) vilken produkt är egentligen bäst om man bortser från bulkhead?? Jag har rest business med de flesta bolag utom SQ och ju mer jag läser på om SQ ju mer tveksam blir jag även om jag av någon anledning alltid sett upp till SQ. Jag är 1.98m lång och gillar verkligen INTE att inte kunna sitta med benen utsträcka i sittande position (för mig är alltid bulkhead (kort distans eller premium eco sämsta platserna för man inte kan få fram benen). Har därför börjar bli väldigt skeptisk till SQ business och är därför väldigt intresserad av input i två frågor. 1: vilken produkt är bäst, gamla eller nya SQ business? 2: ska jag skippa SQ och köra TUrkish, Qatar eller Swiss? Lufthansa, BA och thais Business är jag inte en big fan av.
Tacksam för input!
Jag är 1,89 o detta är mina ben på en 777 bulkhead. Så du kommer få svårt att sträcka ut fullt om man säger så.
f7fd7c5545a219318c89f9197fa96399.jpg
 
Toppen