Senaste nytt

Fredagstråden™

Denna fredag har jag provat West Air, 01A på PN6101 CKG-TAO, för att besöka Qingdao International Beer festival. Tyvärr var hela kabinen Y och det blev ett kakpaket och försockrat kaffe med mjölk till lunch. ;)

Intressant var att en FA läste upp så gott som hela on-boardförsäljningssortimentet i högtalarna strax efter ljusskylten för bätena släckts - och de hade ganska mycket till försäljning. Har inte hänt mig tidigare, er?

Skål!
Låter kul med ölfestival i Kina, enjoy!

Denna dag är det firmafest med inhyrda BBQ-grillkockar. Det blir dock en lugn företeelse då det imorgon bär av till USA med Lufthansa/Air Canada.

Jag har haft en semestervecka! och då lagt den på min privatmottagning. Inget är som att jobba 08-23 utan rast medan det regnar! Skall i helgen planera en kortvistelse till London och bo på min klubb. Tipsar härmed alla flygintresserade att Royal Air Force Club är öppet för medlemskap för alla reservofficerare i Svenska Flygvapnet och det kostar endast lusiga 100 pund per år. Då bor Ni på 128 Piccadilly med drottningen som granne för en liten summa ( GBP 667/vecka i dubbelrum) i fantastisk miljö. Dresscode krävs dock. I kväll blir det halstrad laxsida med kräftfärs, Andre Clouet och i morgon bröllop-dock inte mitt eget. Ha en trevlig helg alla FT

Äntligen fredag. Nu är det bara två veckor kvar till nästa resa. Nu blir det resa västerut och förhoppningsvis går Optiontownbokningen igenom för annars får jag slumma i ekonomiklass. För det priset(270 sek+VDB voucher) är det nog iofs bara vad jag förtjänar.

Dags att stänga locket - tack för en kul lanseringsdag/kväll allihopa!

Ska upp 06:10 imorgon för round 23 av AFL 2012. Näst sista matchen innan finalerna i September!

Har idag lunkat omkring i solskenet på Montréals gator och avslutat dagen med ölprovning - 2 plankor med totalt 12 sorters kanadensiska mikrobryggeriöl. Stället som heter "Vices & Versa" har inalles 32 sorter på menyn, inklusive några cider.
På söndag blir det de resterande 9 vi inte klarat av ännu.... :D

Toppen