Senaste nytt

Fredagstråden™

Bästa fredagen på länge..ja bästa fredagen i mitt liv...igår kl 8.29 föddes min son, Leo och var då 51 cm lång och vägde 3415g och mår som en prins.
Givetvis har hans väska min extra Pandion Tag vilket höjer ögonbrynen på många i köket här på BB sthlm Danderyd ( många resande här )

Klart att grabben ska ha en Pandion Tag..

Gratulerar!!!

Jag har hört att man får betala för drinkarna i United Red Carpet club, har inte varit i en sådan själv. Hur fungerar det?

Jag har bara varit inne i Red Carpet Club två gånger nu, vad jag minns. Första gången var på LAX då det var mellanlandning för NZ's flight AKL-LHR. Tror jag bara duschade och tog nån kaffe då, eftersom jag skulle ha mer än 10 timmars frosseri kvar ombord på planet i Business Premier. ;)

Loungen på ORD i Terminal 2 var ganska liten. När du kommer in så är det en liten bemannad bar längst bort till höger. De hade två avdelningar i hyllan, en för det som var gratis och en för det som kostade. Fanns även ett plakat där det stod något i stil med "Premium wines for purchase". Då jag är av principen att inte betala för något i en lounge, så höll jag mig till öl och vin som var gratis.
Tog en lokalproducerad öl, Goose Island samt ett glas av husets vita, en Chardonnay.
Helt ok, men inget märkvärdigt.

Såg att de hade Veuve Clicquot (standardcuvéen) på betalhyllan.
En kille beställde in vad som såg ut som Bloody Mary. Tyckte bartendern sa 10 dollar för två glas.

Jag har bara varit inne i Red Carpet Club två gånger nu, vad jag minns. Första gången var på LAX då det var mellanlandning för NZ's flight AKL-LHR. Tror jag bara duschade och tog nån kaffe då, eftersom jag skulle ha mer än 10 timmars frosseri kvar ombord på planet i Business Premier. ;)

Loungen på ORD i Terminal 2 var ganska liten. När du kommer in så är det en liten bemannad bar längst bort till höger. De hade två avdelningar i hyllan, en för det som var gratis och en för det som kostade. Fanns även ett plakat där det stod något i stil med "Premium wines for purchase". Då jag är av principen att inte betala för något i en lounge, så höll jag mig till öl och vin som var gratis.
Tog en lokalproducerad öl, Goose Island samt ett glas av husets vita, en Chardonnay.
Helt ok, men inget märkvärdigt.

Såg att de hade Veuve Clicquot (standardcuvéen) på betalhyllan.
En kille beställde in vad som såg ut som Bloody Mary. Tyckte bartendern sa 10 dollar för två glas.
Tack för rapporten. Sjabbigt att ta betalt för drinkar när man redan tar en medlemsavgift från de flesta amerikanarna! Så länge det finns åtminstone öl borde jag nöja mig men nog skulle jag sakna mina Fidel Castros!

Vågar man beställa en sådan i en USA-lounge? Blir man inte tagen åt sidan av TSA då?? ;)

Jo, de har stationer med utandningsprov vid varje gate. Alla med utländskt pass eller som ser utländska ut får blåsa och om du har inmundigat något politiskt inkorrekt så ställer de in flyget av säkerhetsskäl och du får betala för det samt hamnar i fängsligt förvar på obestämd tid innan livstids utvisning verkställs... :D :rolleyes: ;)

Som det varit tidigare fick man två drinkkuponger i receptionen om man reste med ett internationellt flyg samma dag. I övrigt var det att betala för allt med någon form av alkoholhalt + dricks förstås.
Men låter som en del har ändrats sedan United och Continental gick samman, så vet inte hur det är nu.

Jorå, när jag reser i USA är det alltid Fider Castros som gäller i loungerna om det inte finns bra öl. Drinken är bra för den är lätt och ingredienserna brukar finnas tillgängliga. Har ibland osså fått med mig lime från loungen till planet så vi har kunnat beställa samma där :)

Denna fredag har jag provat West Air, 01A på PN6101 CKG-TAO, för att besöka Qingdao International Beer festival. Tyvärr var hela kabinen Y och det blev ett kakpaket och försockrat kaffe med mjölk till lunch. ;)

Intressant var att en FA läste upp så gott som hela on-boardförsäljningssortimentet i högtalarna strax efter ljusskylten för bätena släckts - och de hade ganska mycket till försäljning. Har inte hänt mig tidigare, er?

Skål!

Toppen