Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag har en resa till Italien i slutet på nästa vecka (17-22) och skulle idag boka hotell...... Det visade sig svårare än väntat:eek:

Av någon anledning är det högtryck på bokningar i den lilla stad jag ska till, och det var därför OMÖJLIGT att hitta hotell... Detta trots att jag har status hos tre hotellkedjor som finns representerade.

Det hela har nu slutat med att jag på 5 nätter måste bo på tre olika hotell, varav två kostar så mycket att jag inte vill granska nästa kontoutdrag.

En natt var så svår att få tag i att jag behövde använda hotelscombined för att hitta en enda resebyrå som erbjöd rum.

Hotellen ligger iaf på samma gata....känns iaf lite skönt i allt elände:p

Fredag här på BNE, inväntar flight mot LST. Spa-weekend i nationalpark står på agendan. Hoppas på att få se ett par "Taz" up close!

I dag ägnas dagen åt skolarbeten. Förhoppningsvis en bättre schnitzel till middag i kväll, innan avfärd mot Tokyo i morgon bittida. Stannar i Tokyo fram till onsdag kväll och första natten prövar vi ett kapselhotell;

Capsule hotel - Wikipedia, the free encyclopedia

Sitter ni med några bra och lite ovanliga resmål man kanske inte läser om i första taget så är det bara att tipsa! Trevlig helg!

Last edited:
Idag är det verkligen TGIF.... men helgen går åt att supportera flickvän då hon drar ett stort lass under Världscuptävlingarna i simning under helgen. Jag har fått den store glädjen att få ett bevakningspass klockan 06:30 söndag morgon. Känns precis som när jag var förändringskonsult och skulle åka iväg på en söndagsmorgon till Indien, Afrika eller Asien :cool:

Men nästa veckan blir det äntligen en resa igen. Jag måste hem till Schweiz samt en sväng till Luxemburg, så om BC.se bordet är redo tills veckan ses vi kanske där nästa vecka.

Dagen har börjat bra - träffad Jacob på tunnelbanan i morse! En annan höjdpunkt idag; dags att boka in en konferensresa till Boston nästa år... Så, de som några bra Boston-tips, så emottages de tacksamt. Planerar att stanna kvar över den ena helgen (konferensen är knappt en vecka; må - to).

Imorgon bitti, lördag: tvätt! Men, senare på dagen blir det till att fira en kompis på hans 50-års fest!
Söndag: så lite som möjligt, dvs fixa hemma med diverse mer eller mindre viktiga saker ...

Det blir en lugn fredag eftersom flyget till ATH går okristligt tidigt..0545 imorgon. Tillbaks på kvällen och fortsätter med inflyttningsfest i Bromma.

Trevlig helg!

Sitter och äter lunch på jobbet och smyglyssnar på kollegorna vid grannbordet som pratar flyg. Vet inte om jag ska lägga mig i :rolleyes:

Helgen bjuder i alla fall på jobb med Göteborgs uteliv!

Toppen