mha321
Medlem
Sitter på ett SAS flyg nu och tittar på nästnästa bokning. SAS önskar 9586:- i plus. 8320:- i Go. Hittar Lufthansa i business under 5k vid en snabb sökning. Inte svårt välja då eller hur @palmen ?
Av nyfikenhet, på vilken rutt?
Jag tycker oftast plus saver brukar ligga snäppet under Lufthansa business saver, och plus flex snäppet över. Men inte så stor skillnad som du hittade - men det är säkert olika på olika destinationer.
(för övrigt väljer jag definitivt Lufthansa business om den bara är snäppet över plus saver - det är bara om det är flexibel plus mot business saver som sas har något att komma med)
Jag hade gärna sett en uppgradering av Plus, men känns dessvärre som att produkten långsamt går åt andra hållet. Seatblock funkar dock bättre och bättre som Guld.
Jag tycker det ofta är fullt på de rutter jag flyger. Hit and miss på seatblock, men det blir ju definitivt ingen när det faktiskt är helt fullt. Däremot har de definitivt blivit bättre på att flytta kardborren så att det inte blir fullt I plus och luftigt I go som det var förut.
En rimligt prissatt garanterad seatblock i plus skulle göra mycket. Behöver inte ens vara en egen bokningsklass, lägg det som tillägg betalt separat.
Kuben är rätt kass, men det är mycket av Lufthansas mat också. Den klarar jag mig utan, det är seatblock som är värt ett betala för.