Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Sitter på ett SAS flyg nu och tittar på nästnästa bokning. SAS önskar 9586:- i plus. 8320:- i Go. Hittar Lufthansa i business under 5k vid en snabb sökning. Inte svårt välja då eller hur @palmen ?

Av nyfikenhet, på vilken rutt?

Jag tycker oftast plus saver brukar ligga snäppet under Lufthansa business saver, och plus flex snäppet över. Men inte så stor skillnad som du hittade - men det är säkert olika på olika destinationer.

(för övrigt väljer jag definitivt Lufthansa business om den bara är snäppet över plus saver - det är bara om det är flexibel plus mot business saver som sas har något att komma med)

Jag hade gärna sett en uppgradering av Plus, men känns dessvärre som att produkten långsamt går åt andra hållet. Seatblock funkar dock bättre och bättre som Guld.

Jag tycker det ofta är fullt på de rutter jag flyger. Hit and miss på seatblock, men det blir ju definitivt ingen när det faktiskt är helt fullt. Däremot har de definitivt blivit bättre på att flytta kardborren så att det inte blir fullt I plus och luftigt I go som det var förut.

En rimligt prissatt garanterad seatblock i plus skulle göra mycket. Behöver inte ens vara en egen bokningsklass, lägg det som tillägg betalt separat.

Kuben är rätt kass, men det är mycket av Lufthansas mat också. Den klarar jag mig utan, det är seatblock som är värt ett betala för.
 
Kan man inte köpa sätet bredvid längre?
Inte om man vill boka online... Tror tjänsten finns men om man måste ringa och sitta i kö så finns den inte. Det går inte heller att boka online och sedan rings och läggs till den utan hela bokningen måste göras via telefon...
 
@mha321 till MAN med kort varsel. Självklart utbud och efterfrågan som avgör. Det är dock inte sällan Saver med LH är billigare än Plus med kortare varsel känns det som.

Seatblock har garanterat ökat i omfattning för EBG. SAS har tack och lov implementerat detta bättre och bättre. Givetvis finns det fortsatt vissa rutter där jag «aldrig» får detta heller. T ex ARN-CPH.
 
Personligen ser jag inte riktigt problemet, är folk villiga att betal över 8000:- för en biljett inom Europa känns det väldigt dumt att sälja den för 5000:-. Flyger man med Lufthansa har man garanterar ett byte istället för direktflyg med SAS, jag tror många underskattar värdet i det.
 
Personligen ser jag inte riktigt problemet, är folk villiga att betal över 8000:- för en biljett inom Europa känns det väldigt dumt att sälja den för 5000:-. Flyger man med Lufthansa har man garanterar ett byte istället för direktflyg med SAS, jag tror många underskattar värdet i det.

+1 - marknadsekonomi at its finest.

Jag vet ju bara hur vänner och familj som inte är inne i poängjakten verkligen trånar efter direktflyg. Det ska mycket till för att de ska välja någonting annat.
 
Toppen