Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Så tidlligere at dette var sagt av det svenske kundesenter, men er det noen som faktisk har fornyet basert på aksjeeierskap?

Det har väl inte gått ett år än för de flesta som körde aktiesvängen för Guld. Själv kommer jag att köpa resterande 181 aktier när jag inte längre är Guld.
De uppgraderingar jag och eller min fru fått under året är lätt värda de tusenlappar dessa aktier kostat. Värdet försvinner ju förhoppningsvis inte heller..
Tyvärr så räknas ju inte nätterna med utgångspunkt från guld till Conselierstatus men man kan ju inte få allt :) I år kommer det att fattas 3 nätter till Guldnivå och kommer inte att lyckas få in dessa om jag inte trivs väldigt bra på Cebu...

Intressant skulle vara att veta hur de gör med Golds som statusmatchat eller fått sin status via aktieköp. Kan man statusmatcha, få Gold till 2014 (vilket jag förstått några fått), bo t.ex. 35 nätter i år (då man är Gold så flyttas de till nästa år), sedan bo 40 nätter nästa år och totalt ha 75 nätter = Concierge?

Intressant skulle vara att veta hur de gör med Golds som statusmatchat eller fått sin status via aktieköp. Kan man statusmatcha, få Gold till 2014 (vilket jag förstått några fått), bo t.ex. 35 nätter i år (då man är Gold så flyttas de till nästa år), sedan bo 40 nätter nästa år och totalt ha 75 nätter = Concierge?

Nej, aktieägarbonusen ger bara status, inga "bonusnätter", så du måste upp i 35 nätter för att täcka ditt guldkort innan du kan börja få rollover nights.

Club Carlson GOLD via aktieköp

Hejsan!

Har läst i någon tråd här att man får GOLD i club carlson via aktieköp.

Någon som vet mer om detta?

Som jag förstår det behöver jag köpa 200 aktier (Rezidor Hotel Group på OMX) och sedan blir jag gold?

Någon som gjort detta som vill bekräfta och beskriva lite mer?

Gunnar

Antingen förösker du kontakta den svenska medlemssupporten eller så köper du 1 Rezidoraktie för ca 25:- så kan du få ett Gold Elite som tack för att du är aktieägare...:cool:

På följande länk http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=223433&p=irol-sharebenefits står att man behöver 200 aktier för att kunna erhålla Gold Elite-nivån. Det står också längre ner att: "För att upprätthålla Elite-statusen måste medlemmarna omprövas årligen per programmets regler."

Det känns inte aktieägarförmånen inte är fullt så bra som tidigare meddelats. Någon som vet om det är som dom skriver eller om man har kvar Gold även efter år 1 som aktieägare?

På följande länk THE REZIDOR HOTEL GROUP - Aktieägarförmåner står att man behöver 200 aktier för att kunna erhålla Gold Elite-nivån. Det står också längre ner att: "För att upprätthålla Elite-statusen måste medlemmarna omprövas årligen per programmets regler."

Det känns inte aktieägarförmånen inte är fullt så bra som tidigare meddelats. Någon som vet om det är som dom skriver eller om man har kvar Gold även efter år 1 som aktieägare?
Ja du måste omprövas utifrån programmets regler varje år dvs utifrån aktieägarprogrammets villkor dvs idag >200 aktier. Antalet höjdes eftersom många köpte 1 aktie. Visst är det förmånligt. Värdet på dina 200 aktier har du ju förhoppningsvis kvar den dagen du vill sälja dem.
Kanske var det något jag fattade fel i din fråga men vad var det du inte tyckte var bra?

Jag läste det som att man prövas mot Club Carlsons regler för Gold Elite och inte mot aktieägar-programmets........och även om du förmodligen får du tillbaka en stor del av de satsade 4-5000 kronorna, är det ändå rätt långt från att ligga ute med 25-kronor.

Toppen