Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Vet någon om det släpps award i F FRA - JFK för Eurobonus?

Edit: såg att det diskuterades i september 2018 och att svaret då var nej. Ingen uppdatering på den fronten antar jag? Kanske får satsa på LH istället...

• Gilla
Reactions: Gus
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Singapore Airlines
Kabinklass: F, C
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97,5k
Skatter&avgifter (per person): 1886kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2020
Bokad: Juni 2019

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Lär boka om till Lufthansa F på vägen hem närmre in på. SQ F LHR-SIN. Intressant att jag fick en länk för att betala skatterna nu, bättre än att behöva säga kreditkortsuppgifterna över telefon :)

Snygg bokning.
Har du nån datapunkt kring LHR-SIN i first?
Exakt antal dagar innan du bokade? Läge i Expertflyer gälla de säten till salu etc?

Snygg bokning.
Har du nån datapunkt kring LHR-SIN i first?
Exakt antal dagar innan du bokade? Läge i Expertflyer gälla de säten till salu etc?
Jag ringde upp och trevliga killen i Tallinn sökte LHR-SIN hela våren för två platser. Fanns 5/6 maj. Fanns strösslat med singelplatser dock.

Den här resan har jag inte ens använt Expertflyer. Blev en spontanare för golden week i Tokyo.

Jag ringde upp och trevliga killen i Tallinn sökte LHR-SIN hela våren för två platser. Fanns 5/6 maj. Fanns strösslat med singelplatser dock.

Den här resan har jag inte ens använt Expertflyer. Blev en spontanare för golden week i Tokyo.
Alright, så det var bara att leta på vinst och förlust från mars framåt typ?
Hur lång tid tog det? Ibland upplever jag de tycker man är jobbig typ när man ger två månader och tre avreseorter som alternativ... sen tar det ändå 5 min bara och de säger ”finns inget från europa” då blir man ju misstänksam om de ens kollat.

Alright, så det var bara att leta på vinst och förlust från mars framåt typ?
Hur lång tid tog det? Ibland upplever jag de tycker man är jobbig typ när man ger två månader och tre avreseorter som alternativ... sen tar det ändå 5 min bara och de säger ”finns inget från europa” då blir man ju misstänksam om de ens kollat.
Jag frågade januari till maj :D

Gick ganska snabbt för de och kolla. Han gjorde nog inget fake sök då han rabblade upp datum med en plats.

• Gilla
Har försökt finna lite information, men lyckas inte riktigt få ett, för mig, tydligt svar på följande:
- Hur hittar man award seats till SQ till Asien då jag inte lyckas göra det på varken United.com eller AwardFares?
Jag är främst på jakt efter First, och det behöver inte nödvändigtvis vara SQ (EVA, ANA, etc. vore också intressant).

Någon som kan ge mig några snabba tips? :)

• Gilla
Har försökt finna lite information, men lyckas inte riktigt få ett, för mig, tydligt svar på följande:
- Hur hittar man award seats till SQ till Asien då jag inte lyckas göra det på varken United.com eller AwardFares?
Jag är främst på jakt efter First, och det behöver inte nödvändigtvis vara SQ (EVA, ANA, etc. vore också intressant).

Någon som kan ge mig några snabba tips? :)
Du ringer SAS för att se SQ F. Kan finnas en korrelation med Expertflyer.

För EVA C fungerar AwardFares/SAS utmärkt. För ANA F likaså.

Du ringer SAS för att se SQ F. Kan finnas en korrelation med Expertflyer.

För EVA C fungerar AwardFares/SAS utmärkt. För ANA F likaså.
Så att ringa SAS är då den enda möjligheten? Och med korrelation med Expertflyer menas att om det finns lediga F-säten, bör det kunna finnas award? Tack!

Så att ringa SAS är då den enda möjligheten? Och med korrelation med Expertflyer menas att om det finns lediga F-säten, bör det kunna finnas award? Tack!

Har du inte Expertflyer kan du göra det på det mer omständiga sättet. Gör en sökning på SIA hemsida genom att boka fyra platser på de flyg som är aktuella. Finns det fyra platser i First är det ju helt tomt i First på B77W som är det enda planet det går att boka F på med poäng vad jag vet. Då borde du få fram lite olika dagar som du sedan kan gå vidare med hos SAS.

Har du inte Expertflyer kan du göra det på det mer omständiga sättet. Gör en sökning på SIA hemsida genom att boka fyra platser på de flyg som är aktuella. Finns det fyra platser i First är det ju helt tomt i First på B77W som är det enda planet det går att boka F på med poäng vad jag vet. Då borde du få fram lite olika dagar som du sedan kan gå vidare med hos SAS.
Strålande. Tack för tipset!

Toppen