Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Har du inte Expertflyer kan du göra det på det mer omständiga sättet. Gör en sökning på SIA hemsida genom att boka fyra platser på de flyg som är aktuella. Finns det fyra platser i First är det ju helt tomt i First på B77W som är det enda planet det går att boka F på med poäng vad jag vet. Då borde du få fram lite olika dagar som du sedan kan gå vidare med hos SAS.
Kan man inte göra samma sökning i en kalendersökning i ITA Matrix?

Nej, jag är inte 100% säker på detta. Det är en slutsats som jag dragit eftersom det är en A350 som skall flyga sträckan CPH från 1 nov, vilket Singapore Airlines gått ut med, så måste ju den flygas ut från SIN den 31 okt. Om inte så blir det ju inte en A350 från CPH förrän den 2 nov.

Men om du har bekräftade biljetter i F från SIN den 31 okt då är det väl A350 från CPH den 2 nov som gäller istället. Då är det bara att hoppas att du får flygningen i First.

I GDS är det en 350 CPHSIN 31NOV..

Har du inte Expertflyer kan du göra det på det mer omständiga sättet. Gör en sökning på SIA hemsida genom att boka fyra platser på de flyg som är aktuella. Finns det fyra platser i First är det ju helt tomt i First på B77W som är det enda planet det går att boka F på med poäng vad jag vet. Då borde du få fram lite olika dagar som du sedan kan gå vidare med hos SAS.
Det går att få till First på Singapore A380 också, dock inte nya sviterna utan de med gamla. Auckland är ett sådant exempel.

Har du några specifika dagar kan jag kika expertflyer åt dig också men är det större spann än 5-10 dagar tar det lite väl mycket tid :)
Tack, men har inga spikade datum. Ville mest söka runt och se om t.ex. First går att få in på ut och in. Men jag tar gärna med mig ditt erbjudande till ett senare tillfälle :)

Två frågor:
1. Ni som lyckats boka t.ex LHR-SIN eller vice versa, har ni kollat EF eller annat innan? Även om en B77W är obokad (F4) så hag fått nej på tre datum.
2. Vilka rutter vet vi faktiskt går att boka i F. Vad jag sett är:
CPH-SIN och v.v dock försvinner dessa Okt/Nov
LHR-SIN vet inte ens om jag sett SIN-LHR och denna rutt endast i B77W?
SIN-AKL i A380 gamla suites
PEK-SIN med A380? I gamla suites?

I nätverket flyger de ju first inom asien till PVG, HKG, NRT bland annat, har någon lyckats på dessa?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har lyckats boka CPH-SIN i F med 77W och PEK-SIN i F i A380 gamla Suites. Det enda jag gjort är att konstatera i EF att på CPH-SIN måste det finnas minst tre platser lediga. PEK-SIN vet jag inte men den jag bokningen jag fick till så var jag först att boka i F på den flighten och det fanns bara en plats ledig för award.

Jag har lyckats boka CPH-SIN i F med 77W och PEK-SIN i F i A380 gamla Suites. Det enda jag gjort är att konstatera i EF att på CPH-SIN måste det finnas minst tre platser lediga. PEK-SIN vet jag inte men den jag bokningen jag fick till så var jag först att boka i F på den flighten och det fanns bara en plats ledig för award.
Det betyder att det bara går att boka för en person? För du menar kabinen var obokad och det fanns bara en plats?

Toppen