Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

A380 går inte på sommartidtabellen, därav inga bonusplatser i First då dessa inte släpps på 777-300ER. Finns dock rätt gott om avgångar med en bonusplats i First på A380 under vintern.

Jag hari slutet av okt en bokning mellan SIN- AKL, ut med B77W och tillbaka till SIN med A380, dvs när det fortfarande är sommartidtabell. Det har funnits en plats i First på A380.

Är det bekräftat hur länge SQ kommer flyga denna kärra på sträckan? Eller med andra ord: när är sista datum vi tror att det går att boka F?
Det är väl i månadsskiftet oktober/november som de byter till en 350 utan First. Borde vara när de övergår till vintertabellen.

Det är väl i månadsskiftet oktober/november som de byter till en 350 utan First. Borde vara när de övergår till vintertabellen.

Jag har en bokning hem med sista flygningen med B777-300ER till CPH den 30 okt i First. Detta flygplan vänder ju tillbaka till SIN den 31 okt och blir då det sista flyget med First från Skandinavien för denna gång.

Du kan boka 777an från London så kommer gå fortsatt 3 dagar i veckan när det finns platser på den. A380 kan du inte boka från London i F.
Intressant, det var nytt för mig. Jag trodde det enda som var bokningsbart var CPH-SIN-CPH samt enstaka SIN-AKL. Gäller det även SIN-LHR eller enbart österut?

Har ni hört om någon lyckats boka nya suites på A380 med Eurobonus?

Själv har jag flugit gamla suites till AKL.

Jag har en bokning hem med sista flygningen med B777-300ER till CPH den 30 okt i First. Detta flygplan vänder ju tillbaka till SIN den 31 okt och blir då det sista flyget med First från Skandinavien för denna gång.
Er du 100% sikker på dette? Har 2 billetter SIN-CPH 31 okt og håpet i det lengste på litt utsettelse. I tilfelle det er bekreftet må jeg finne alternativ

Er du 100% sikker på dette? Har 2 billetter SIN-CPH 31 okt og håpet i det lengste på litt utsettelse. I tilfelle det er bekreftet må jeg finne alternativ

Nej, jag är inte 100% säker på detta. Det är en slutsats som jag dragit eftersom det är en A350 som skall flyga sträckan CPH från 1 nov, vilket Singapore Airlines gått ut med, så måste ju den flygas ut från SIN den 31 okt. Om inte så blir det ju inte en A350 från CPH förrän den 2 nov.

Men om du har bekräftade biljetter i F från SIN den 31 okt då är det väl A350 från CPH den 2 nov som gäller istället. Då är det bara att hoppas att du får flygningen i First.

Toppen