Enig i att 1-2-1 kabinen är lysande. Deras kabin med 2-4-2 där man dessutom kan få åka baklänges är dock ingen höjdare tycker jag.Kan enbart instämma i det. Polaris är ett stort lyft och speciellt med nya kabinen och 1-2-1.
Enig i att 1-2-1 kabinen är lysande. Deras kabin med 2-4-2 där man dessutom kan få åka baklänges är dock ingen höjdare tycker jag.Kan enbart instämma i det. Polaris är ett stort lyft och speciellt med nya kabinen och 1-2-1.
Samtidigt så innehåller ju denna typ av konflikter och förhandlingar mycket taktik och rävspel.Det är svårt att ta sig ur detta som känns som det håller på att gå överstyr totalt
Efter intervjun kanns det allt annat an bra. Tycker piloterna svanger i vad som de anser ar viktigast. Ena dagen ar det att "komma ikapp" for att de hjalpte till under krisen, sedan ar det schemat och nu senare uttalanden verkar det vara att "vara en del av framtiden", "1 av 4 plan har inte SAS piloter" har man hort upprepats pa senare tid. Kanns som att de slapper ut testballonger for att se vad som vacker mest sympati...
Jag har en 2-4-1 med avresa på måndag 6 maj, första leg är SAS ARN-CDG och sen vidare med TG i F på en A380 CDG-BKK och vidare till PVG med TG i C.
Insåg att strejken nog inte var över till måndag, så ett snabbt samtal till Tallinn skulle lösa det. Ja nu fick jag ringa 11 gånger för att inte bli bortkopplad innan jag fick tala med en från den alltid så trevliga telefonsupporten.
Det blev en ombokning till LH ARN-MUC-CDG, men avresan blev så tidigt som kl 06
En bokning på Good Morning hotel på Arlanda befriade mig från en taxiresa i svinottan...
Ja, detta känns som det nya fokuset för dagen. AKA "stoppa SAS Ireland"."1 av 4 plan har inte SAS piloter" har man hort upprepats pa senare tid.
Ja, detta känns som det nya fokuset för dagen. AKA "stoppa SAS Ireland".
En tanke jag fick: I och med alla de avtal som nu är uppsagda (först en vända från facket men sedan också en från arbetsgivaren), vore det teoretiskt möjligt för SAS att placera sina nya A350 i SAS Ireland, och rekrytera nya piloter till det? En anledning att välja A350 var väl hur lik 330/340 den är, men det är ju faktiskt en ny flygplanstyp...
Förstår helt klart att SAS Skandinavien inte vill behöva konkurrera med SAS Ireland på liknande flygningar, och idag har de ju samma A320. De verkar mer ok med CityJets regionals, och det är inte så förvånande. Men risken är onekligen att bolaget ser som ända väg ut att börja lägga ut även longhaul...
Nja, är inte 350 i första hand tänkta att ersätta 340 på Asien med CPH som bas?
@bankb instämmer med @Gus gällande LOT business.Lite OT app denna tråd, men har aktivt valt bort LOT för att jag inte trott att det varit så bra. Alltså något jag kan våga prova tycker du?
Var det inte söndag morgon de annonserade inställningar för mån+tis? Om det blir lika dant igen så borde ons+tor ställas in nu på morgonen. Men det är väl iofs ingen garanti för det. Dock verkar det ju inte hänt jättemycket vid förhandlingsbordet...Har en vän som ska från LA till Bryssel på torsdag med sas. När kan man vänta sig att den ställs in, på tisdag? Lär behöva ligga på för att få den ombokad, som tur är behöver man inte passera Skandinavien vilket borde öppna upp fler möjligheter.