Det sista kravet har jag inte sett nämnas tidigare
Bland piloternas krav finns schemaändringar, högre löner och ett stopp på utflaggningen av flighter till Irland.
/Från Aftonblaskan)
Utifrån någon av tv intervjuerna tyckte jag man ganska tydligt kunde läsa mellan raderna att de vill ha stopp för sas Ireland. Däremot att lägga ut trafiken med småplan till cityjet osv verkar de vara ok med - det är ju ingen direkt konkurrent om jobben.Jag har sett det nämnas även innan strejken bröt ut, då nämndes det:
- Lön
- Schemaläggning
- Stoppad utflaggning
Sitter mobilt nu så kan inte länka, men borde gå att googla fram (även om en del kan vara bakom betalväggar, har själv SvD, DI och DN så var nog där)
Ur det kan man läsa att sas Ireland numera verkar fungera, kanske lite för bra.
Det är den nog definitivt, och delvis för att de var klivit in i marknaden vid ett senare tillfälle.Osvuret är väl bäst, men känns som strejkrisken är klart lägre där. Åker till London i veckan och är väldigt tacksam att flygningarna genomförs av SAIL.
Såhär lät det i somras när SAS hade sålt biljetter till flighter som man inte hade kapacitet för och väljer då att ställa in flighterna:
Det sista kravet har jag inte sett nämnas tidigare
Bland piloternas krav finns schemaändringar, högre löner och ett stopp på utflaggningen av flighter till Irland.
TV4)
På nyheterna igår TV4, pratade piloterna om deras oro att bli av med arbete på grund av utflaggning och nya entreprenörer.