Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

kö nu EBD 50 min avbokar en flygning imorgon och ombokar LAX fredag... 17 pers :)
Ombokning fredag ej möjlig då flyget ej är inställt. Bara ombokning till andra SAS flyg framåt i tiden. Fick en del bra alternativ som dessutom är bättre tider om vi har fortsatt konflikt
Men så trevlig kille!

• Gilla
Reactions: Gus
Ska från TXL tillbaka till ARN i morgon kväll (måndag). Konstigt nog kunde jag checka in typ 34 timmar innan. Nu har jag alltså ett boardingkort. Flyget borde bli inställt men än så länge har jag inte fått någon info om detta från SAS. Landar på TXL några timmar innan med ett annat bolag. Får se om jag kommer in i LH loungen då med denna SAS biljett (EBG). Är iaf mentalt inställt vid att det blir minst en hotelnatt i Berlin.

Vi är bokade på flyget från Mia-Cph på onsdag med bonusbiljetter i plus.
Vad kan vi förvänta oss om/när flyget blir inställt?
Har vi samma chans som övriga att bli inbokade till annat bolag och bör vi förvänta oss seating i eko?

Det sista kravet har jag inte sett nämnas tidigare

Bland piloternas krav finns schemaändringar, högre löner och ett stopp på utflaggningen av flighter till Irland.

/Från Aftonblaskan)

Nu blev bägge flygen hem imorgon kansellerade. Det blir väl en lång telefonkö nu då. :(

Last edited:
Hur långt kan man skjuta proaktiva ombokningar? Har en resa på tordag som jag har möjlighet att genomföra under juni månad istället för att krångla med nu nämligen.

Toppen