Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

hej! sitter i telefonkö till sas nu... tror ni det funkar att åka till malmö flygplats o få hjälp? åker från köpenhamn imorgon... tänker att det borde vara mindre folk på mmx än cph

Jag undrar vad gör medlarna, kan inte de kalla partnerna till möte?
De ska väl ha någon form av tro på att det går vidare också...
Uppenbarligen har Svenskt Näringsliv några miljarder i placeringar som grund för en konfliktkassa: 13 miljarder i Svenskt Näringslivs kassa – Arbetet
Wow, det var inte dåligt med pengar.

Sedan har jag svårt att tro att sas får full ersättning därifrån. Däremot kan de nog få ersättning om det går så långt att de annars skulle gå omkull. Men de har ju den prognostiserade vinsten att ta av också.
Således så är det bekräftat att piloterna tjänar bra med pengar om man trots inkomstbortfallet är beredd att ta lång strid. Då har man väl en del undanstoppat.
Frågan är om det gäller alla. Om de inte går någon ersättning alls så lär ju vissa piloter ha betydligt kortare sträcka de kan hänga med än andra.

Men det var ju någon politiker som kläckte ut sig att alla ska ha minst en månadslön på banken. Och det är väl klart tveksamt om strejken håller på en månad utan att övergå i arbetslöshet.

9 ofrivilliga ombokningar nu efter att jag egentligen var nöjd. Håll koll på era genomförda ombokningar även efter incheckning! Outststions verkar boka om hej vilt på gammal info och ser inte vad som redan är klart, i all välvilja förstås.

Har en familjeresa bokad 2/5 till Svalbard enda alternativet är att bli ombokad med Norwegian går ju inte så många andra flighter.. Hotell och dyra utflykter som inte går att boka av så får ringa in och hoppas på det bästa.

9 ofrivilliga ombokningar nu efter att jag egentligen var nöjd. Håll koll på era genomförda ombokningar även efter incheckning! Outststions verkar boka om hej vilt på gammal info och ser inte vad som redan är klart, i all välvilja förstås.
kö nu EBD 50 min avbokar en flygning imorgon och ombokar LAX fredag... 17 pers :)

Toppen