Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Cirka 7 timmar tog det att få min nya biljett biljetterad. :) Skulle egentligen åkt award arn-ord business med sas imorgon. När den blev inställd så ringde jag och fick ombokat till Lufthansa arn-fra-ord. Men nu när biljetten kom så hade de ändrat till United på sträckan fra-ord, undrar varför? Spännande, jag har alltid velat testa deras sundae :)!

2 frågor.

1. Någon som kan gästa till Pontus eller guldloungen på arn imorgon ca kl 5? :D
2. Vilken lounge bör vi gå till i Fra? Vi har 4 tinmar där och är EBB.

Kom upp på SAS sida nu när jag sökte på söndagens avgång att den var inställd
Flight Status

Lyckades knipa sista platsen via Frankfurt med Lufthansa istället. Tur att man lärt sig vara proaktiv och inte vänta på att något ska händ ai appen. Blir väldigt tidig avresa nu istället, men huvudsaken att jag kommer fram.

Morgon här nu och en bit efter midnatt hemma. Ser att SAS har ställt in alla flighter idag TILL Asien (NRT, PVG, PEK och HKG) men returerna imorgon är inte inställda än. Konstigt. Borde inte returerna ställas in samtidigt som ditflyget? Smidigast för alla resenärer ju så att dom kan börja bokas om.

Morgon här nu och en bit efter midnatt hemma. Ser att SAS har ställt in alla flighter idag TILL Asien (NRT, PVG, PEK och HKG) men returerna imorgon är inte inställda än. Konstigt. Borde inte returerna ställas in samtidigt som ditflyget? Smidigast för alla resenärer ju så att dom kan börja bokas om.
Nej de väntar mirakulöst på att allting ska lösa sig, men givetvis kommer flighterna bli inställda också..

• Gilla
Reactions: Gus
Det svarta fåret på Pudong idag

SmartSelect_20190427-104436_Photos.jpg

Sådär start på resan. Vi reser tydligen standby på arn-fra, blev nedgraderade från biz till ekonomi. Sitter inte tillsammans med min kompis heller. Någon som vet vad som gäller vid nedgradering bonusresa? Sträckan är mindre än 1500 km så jag ska få tillbaka 30 % av biljettpriset enligt konsumentverket? Jag betalade 60 000 Eurobonuspoäng och 600 kr för resan. Får jag tillbaka 18 000 poäng? Det vore ju nice. Screenshot_20190427-061342_Gallery.jpg

Får jag tillbaka 18 000 poäng? Det vore ju nice.
Har någon testat att få downgrade-ersättning på bonusresa? Tror inte att jag läst rapport om det.

Om man får poäng tillbaka, så ska du få poäng som motsvarar den nedgraderade sträckans del av biljettpriset. Dvs 60k delas med två för att exkludera returen, och sedan en magisk formel för att se vad ARN-FRA är värt i jmf med FRA-ORD. Inte helt solklart tror jag... Därefter omräkning till dina 30%...

• Gilla
Reactions: Gus
Lønningerne er alt for høje og er ikke transparente? Hvis man indregner alle frynsegoder er det jo helt astronomiske beløb. Værdi af dagpenge, hotel, gratis mad og drikke, forsikringer (adskillige!), pensionsordninger, afspadseringsordninger, overtidsbetalinger, uniformer, og overtidstillæg. Gratis transport til/fra hjemmet. Mange totale fridage hvor man ikke behøver forberede sig eller følge op. Og så er der sikkert 100 andre frynser som jeg ikke har fantasi til at forestille mig. The sky is the limit!

Toppen