Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Du föreslog inte Air China via PEK då?
Jo, de stod på sig att inget fanns tillgängligt fören den 1 maj, vilket är rent utsagt bullshit. Detta var en sas plus biljett, inte för det spelar någon roll.

Austrian säljer t ex ekonomi platser den 29/4 men där är det tydligen fullt enligt kundservice.

Två grejer jag tänker på.

1. Alla ni som blivit ombokade, hur länge har det dröjt innan ni fått den nya biljetten biljetterad? I appen syns både min gamla biljett arn-ord samt den nya arn-fra-ord. Men jag har inte fått något mail med de nya biljetterna. Känner en viss oro innan allt är klart. Det är väl några tio tusentals personer som ska få sina biljetter biljetterade tänker jag.

2. Det vore kul/intressant om alla som fått ombokningar skriver om det var en bonus- eller revenuebiljett från början.

Två grejer jag tänker på.

1. Alla ni som blivit ombokade, hur länge har det dröjt innan ni fått den nya biljetten biljetterad? I appen syns både min gamla biljett arn-ord samt den nya arn-fra-ord. Men jag har inte fått något mail med de nya biljetterna. Känner en viss oro innan allt är klart. Det är väl några tio tusentals personer som ska få sina biljetter biljetterade tänker jag.

2. Det vore kul/intressant om alla som fått ombokningar skriver om det var en bonus- eller revenuebiljett från början.
1. Det gick på 2 sek att få mejl även med Vietnamesisk webbhastighet.
2. Se ovan

• Gilla
Reactions: Gus
Också nyfiken på denna. Har en CPH-ARN flight på söndag som såklart ligger superdåligt till.
Enligt Expertflyer är inga flighter på CPH-ARN inställda på söndag ännu men ring ändå och säg bara att du vill bli ombokad och till vad
67cad4e5f3e45cbf4b31cafd910642ad.jpg

Fick följande från SAS:

Important information about your SAS flight SK1409/26apr: We are very sorry, at this time we are not able to rebook you to any alternative flight due to the ongoing conflict. We understand this is causing you great inconvenience. If you can find an alternative travel arrangement yourself, SAS will reimburse the price difference between your original unused SAS ticket and the cost for your new transportation. Please note that the transport must be within the same price range and service class as your original ticket. Against receipts we will reimburse additional costs up to max EUR 300 per passenger. If you do not find any alternative travel yourself, please call us to rebook your ticket. Remember your travel date will unfortunately be at least 2 to 4 days delayed. Read more about your rights and options including hotel accommodation, meal etc: Delayed or cancelled flights | SAS Best wishes, SAS

Då antar jag att min backup bokning med Norwegian blir sponsrad av SAS. Det var ju inte fy skam :)

De ställer in flighterna någorlunda i tidsordning. Har någon här redan fått sin söndags-flight (28 apr) inställd?
Jag har första SAS-flighten på Söndag ARN-CPH SK1417, 06:10. Den är inte inställd ännu, men kommer nog att bli det.
Är lite lagom nervös för det... :(

Försökte boka om award och varken vanliga SK eller Tallinn kunde boka om den nu till revenue inventory.

Hoppas alla ni som är fast nånstans, särskilt på nån annan kontinent, kommer hem någorlunda i tid.
Jag känner mig rätt pessimistisk trots att jag i princip slutat statusflyga själv. Kan inte se annat än att SAS kommer bli ett sämre bolag av den här strejken. Riktningen mot budgetbolag (som de INTE är ännu, inte alls) kommer förstärkas. Mycket trist, för jag tyckte de var på g igen efter krisen för ett par år sedan, med kommande införandet av A321LR, A350 etc.

Lycka till med era biljetteringar iaf :)

Toppen