Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Har du hittat 2 platser till Auckland i F? Jag tycker bara det brukar dyka upp 1 plats

Jag väntar också att det skall dyka upp två platser i First mellan SIN-AKL men det ser dystert ut. En plats har funnits på A380 från AKL men det räcker inte. Får nog nöja mej med bussines som är bokad på denna sträcka.

Jag väntar också att det skall dyka upp två platser i First mellan SIN-AKL men det ser dystert ut. En plats har funnits på A380 från AKL men det räcker inte. Får nog nöja mej med bussines som är bokad på denna sträcka.

Låter som jag hade megatur när jag hittade 2 platser på SIN-AKL då med andra ord. Bokade i mars 2018 och flög feb 2019. Härligt nog var det bara 3 andra utöver Fru P-L och jag (så 5 av 12) på vägen ner och vi var helt själva på vägen tillbaka!

Last edited:
Sen måste jag boka in "vanlig" biljett SYD-AKL t/r. Hur ofta brukar det att vara möjligt att hitta 1 plats med SQ F på SIN-AKL? Är det platser som släpps närmare avresa? Ska resa i maj månad.
A380 går inte på sommartidtabellen, därav inga bonusplatser i First då dessa inte släpps på 777-300ER. Finns dock rätt gott om avgångar med en bonusplats i First på A380 under vintern.

Då gäller det att bestämma om man "orkar" att flyga CPH-LHR-SIN-BKK-SYD-AKL bara för att flyga med SQ F och TG F, eller om man ska satsa på CPH-CDG-BKK-AKL där jag kan flyga TG F CDG-BKK och TG C BKK-AKL. Det skulle kanske gå att flyga SIN-AKL med SQ C. TG F med 747 är ju fantastisk i sig, men har den flygningen hem ifrån Sydney. Så kanske satsa på SQ C från SIN-AKL eller TG C från BKK-AKL. Vad hade folket valt? TG 787-9 i C klass, eller SQ 777-300ER i C klass?

Är det bekräftat hur länge SQ kommer flyga denna kärra på sträckan? Eller med andra ord: när är sista datum vi tror att det går att boka F?

Toppen