Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Har någon lyckats boka någon routing som inte dyker upp när man söker på Miles & More sökmotor? Dvs, antag att man vill flyga A->B, B->C samt C->D och kollar att det finns tillgänglighet på de individuella segmenten, men den specifika routingen dyker inte upp om man söker A->D. Har någon lyckats boka något sådant?
 

Senator

Moderator
Har någon lyckats boka någon routing som inte dyker upp när man söker på Miles & More sökmotor? Dvs, antag att man vill flyga A->B, B->C samt C->D och kollar att det finns tillgänglighet på de individuella segmenten, men den specifika routingen dyker inte upp om man söker A->D. Har någon lyckats boka något sådant?

Ja vid att ringa in. Så länge det är Zon A till B är det inga problem. Så ditt exempel SCL-BOG-MUC-CPH kan du i motsättning till SAS EuroBonus ha stopover i BOG eller MUC så det lönar sig att ringa in om det skall maximeras.
 
Ja vid att ringa in. Så länge det är Zon A till B är det inga problem. Så ditt exempel SCL-BOG-MUC-CPH kan du i motsättning till SAS EuroBonus ha stopover i BOG eller MUC så det lönar sig att ringa in om det skall maximeras.
Jag ville egentligen åka på andra datum och det fanns tillgänglighet på CPH->LHR och på LHR->BOG->SCL separat, men CPH->LHR->BOG->SCL dök inte upp som alternativ och när jag ringde och ville boka det så fick jag nej, de påstod att det inte fanns plats på LHR->BOG. Samma i höstas när jag ville boka LIR->IAH->ORD-CPH, jag hittade tillgänglighet på LIR->IAH->ORD och ORD-CPH, men LIR->IAH->ORD-CPH dök inte upp och när jag ringde påstod de att något segment inte var tillgänglig. Jag pratade med två olika telefonister men båda sa samma sak så jag blev tvungen att boka 2 separat biljetter.
 

rlager

Medlem
En annan grej som Lufthansa erbjuder är mixade klasser som en bokning eller tur/retur och priset blir kombinationen av två one-way. Kan vara lönsamt om USA är destinationen ( t.ex. First ut och Business hem) då one-way från USA har saftiga avgifter.

Exempel:
ARN-FRA-JFK med LH Business och First 85.000 poäng
JFK-ARN-FRA med LH Business 52.500 poäng
Skatter och avgifter som en tur/retur (med andra ord runt 3.500kr)

Avgifter från USA enväg kan landa på + 4.000kr

En fråga kring detta. Har sökt på forumet men hittar inte svar. Jag har en t/r award med Swiss till San Francisco via Zurich i maj bokad via Miles & More. Hoppas på att det skall komma loss en plats i Lufthansa first via Frankfurt på utresan. Går det att köra mixade klasser kombinerat med Lufthansa och Swiss? Hoppas kunna ringa in och ändra om det släpps platser. Undrar även om det går att boka om hemresan efter genomförd ditresa? Tacksam för lite vägledning.
 

Senator

Moderator
En fråga kring detta. Har sökt på forumet men hittar inte svar. Jag har en t/r award med Swiss till San Francisco via Zurich i maj bokad via Miles & More. Hoppas på att det skall komma loss en plats i Lufthansa first via Frankfurt på utresan. Går det att köra mixade klasser kombinerat med Lufthansa och Swiss? Hoppas kunna ringa in och ändra om det släpps platser. Undrar även om det går att boka om hemresan efter genomförd ditresa? Tacksam för lite vägledning.

Mixade klasser inga problem. Osäker på om hemresan kan bokas om efter avgång. Ring och fråga
 
Toppen