Senaste nytt

Curve betalkort

Detta var verkligen oväntat och en sjukt trist nyhet att vakna till endast 48 timmar efter lansering. Jag hoppas att de snabbt löser detta. Oavsett gillar jag affärsidén och kortet har fortsatt många användningsområden. Låt oss nu se vad som sägs under dagen. De har kontrakt och vad menar i såfall Amex inte fungerar?

Detta var verkligen oväntat och en sjukt trist nyhet att vakna till endast 48 timmar efter lansering. Jag hoppas att de snabbt löser detta. Oavsett gillar jag affärsidén och kortet har fortsatt många användningsområden. Låt oss nu se vad som sägs under dagen. De har kontrakt och vad menar i såfall Amex inte fungerar?
Ja mycket trist utveckling. Tyvärr hade jag det lite på känn. Inte att det skulle dras in helt men att det var lite för bra upplägg som framöver skulle regleras mer, tex att ej generera AMEX spend på top-up.

Tyvärr är AMEX inte kända för att respektera avtal och codes of conduct. Jag hoppas jag har fel i detta fall.

Edit: det enda positiva på kort sikt kan vara att Curve slopar sin Subsctiption.

If it sounds too good to be true, it probably is.

Finns förstås ett värde kvar i curve men inte mycket till anledning att välja black. Amex var ju i princip den enda anledningen att välja det. Så länge månadstaket för spend räcker på blue så känns det som ett bättre alternativ där. Vem det, om de inte lyckas lösa det med Amex så kanske man kan få tillbaka avgiften och nedgradera.

Så Amex är borta... Just nu är alltså enda fördelen att man slipper påslag på 2% vid utlandsköp då det debiteras i SEK (om man nu sätter det som valutan) ?

Så Amex är borta... Just nu är alltså enda fördelen att man slipper påslag på 2% vid utlandsköp då det debiteras i SEK (om man nu sätter det som valutan) ?
Ja, i princip.

Du har också den där möjligheten att byta kort i efterhand om du vill flytta spend mellan olika rewards kort, och behöver inte "bära med dig" lika många kort om du har väldigt många. För mig är detta inte ett värde, men för vissa är det säkert det. Flytta-spend var t.ex. bara intressant om Amex var ett av alternativen...

Ja, i princip.

Du har också den där möjligheten att byta kort i efterhand om du vill flytta spend mellan olika rewards kort, och behöver inte "bära med dig" lika många kort om du har väldigt många. För mig är detta inte ett värde, men för vissa är det säkert det. Flytta-spend var t.ex. bara intressant om Amex var ett av alternativen...

Använder bara SAS MC samt SAS Amex så kortet blev ganska direkt värdelöst för mig, tyvärr. Synd!

Äh, då var det uppsagt då (bad om downgrade till Blue men om det inte går vill jag att de raderar mig som kund).
Typiskt, hade en känsla av att det var för bra för att vara sant.

Återgår till att använda mitt Revolut istället.

Toppen