Senaste nytt

Curve betalkort

Delayed

Medlem
Aktiverade och njöt lite när man bantade ner korten från 6 till 2 (snart bara ett förhoppningsvis när Amex börjar funka också).
Är det bara jag som skulle känna mig extremt obekväm med bara ett kort? Jag skulle nog knappt vilja gå till kvartersbutiken så "oklädd" och absolut inte resa någonstans. Har normalt alltid minst ett kort från var och en av de tre stora och gärna från olika banker/kreditinstitut. Det händer att exempelvis Mastercard har driftstörningar och då är ett Visa väldigt gångbart, och tvärtom.

Speciellt otrygg skulle jag vara om mitt enda kort vore en så pass ny aktör som Curve. Hur ser ni andra på detta?
 
Är det bara jag som skulle känna mig extremt obekväm med bara ett kort?

Du är absolut inte ensam. Men man behöver inte gå till extremer; min plånbok är fylld med kort som endast används vid enstaka tillfällen hos vissa leverantörer (ett för bensin, ett för hyrbil, ett för kontantuttag i sverige, ett annat för kontantuttag utomlands, två för företagsutgifter på två olika firmor, etc). Om jag kan rationalisera ner det till tre kort; ett Amex, SAS Mastercard (eller kanske något Visa) och Curve, så skulle mycket vara vunnet.
 
Amex har testats en period i en betagrupp. Infon har getts idag i deras forum. De går snart ut officiellt och då ändras produkten. Uppgradera bara blue ikväll på hemsidan så har du £6000 i gratis Amexspend innan ändringen! Möjligt min kod funkar även till uppgraderingen också.
Nu har de gått ut med det officiellt, men inte riktigt så som du trodde. Tråkigt att det inte blev något med AMEX, känns ju ganska värdelöst då och mycket snack för inget.
 

Joje_66

Medlem
Jag skulle aldrig heller resa med bara ett kort. Händer inte sällan att något kort inte funkar helt utan synbar anledning.

Amexbiten var ju det som lockade men om det faller så är det som sagts betalt. Så eventuella 0,65% istället för 1,75% avgift på Norwegiankortet vid uttag och lite bonus om man får 0,5% rewards. I det läget kommer det ta ett par år att tjäna in för min del men det blir en korthållare iallafall :)
 

Delayed

Medlem
Om jag kan rationalisera ner det till tre kort; ett Amex, SAS Mastercard (eller kanske något Visa) och Curve, så skulle mycket vara vunnet.
Ja tre kort kan jag också leva med. Har faktiskt skrotat alla "bensinkort" exempelvis. Sen är det inte bara driftstörningar man bör ta höjd för. Är jag på resa vill jag gärna fördela "kortleken" så att inte alla betalningsmöjligheter försvinner om jag tappar plånboken eller blir rånad. Sen går även kort sönder. Det är mindre än två veckor sedan jag fick beställa ett nytt kort därför att det gamla helt plötsligt sprack...
 
Toppen