Curve betalkort

Har precis börjat ställa om livet för att börja samla poäng. Amex Premium, funderar på SAS EuroBonus World Mastercard.

Försöker klura ut varför en vill ha Curve mer än "go back in time" + bekvämt att ta ett kort mindre, men eftersom Amex inte stöds så måste man ju ändå ha det kortet med sig. Om jag förstår det hela rätt så slipper jag då ha med mig SAS MC men behöver ha Amex + Curve i plånboken så blir lika många kort ändå? Tänker jag fel och-/eller missar något?
 
JuliusCaesar skrev:Har precis börjat ställa om livet för att börja samla poäng. Amex Premium, funderar påSAS EuroBonus World Mastercard.Försöker klura ut varför en vill ha Curve mer än "go back in time" + bekvämt att ta ett kort mindre, men eftersom Amex inte stöds så måste man ju ändå ha det kortet med sig. Om jag förstår det hela rätt så slipper jag då ha med mig SAS MC men behöver ha Amex + Curve i plånboken så blir lika många kort ändå? Tänker jag fel och-/eller missar något?Klicka för att utvidga...
Det bästa med Curve var att Amex skulle stödjas. Dessutom kunde man få det för en engångsavgift om £50 om man fixade det i januari.

Amex är inte med på tåget och det kostar £9,99/månad numera och det gör kanske att jag inte skulle skaffa det i nuläget om jag inte redan hade ett.
 
Xilan skrev:Det bästa med Curve var att Amex skulle stödjas. Dessutom kunde man få det för en engångsavgift om £50 om man fixade det i januari.Amex är inte med på tåget och det kostar £9,99/månad numera och det gör kanske att jag inte skulle skaffa det i nuläget om jag inte redan hade ett.Klicka för att utvidga...


Tack så mycket för ditt Xilan! Men det är väl endast Visa/Mastercard som funkar just nu (eftersom jag inte signade tidigare). Curve Blue är väl fortfarande gratis, men förutsätter att man har ett MC-kort. Fördelarna med Black är väl egentligen mest försäkringar och högre uttagsbelopp?
 
JuliusCaesar skrev:Tack så mycket för ditt Xilan! Men det är väl endast Visa/Mastercard som funkar just nu (eftersom jag inte signade tidigare). Curve Blue är väl fortfarande gratis, men förutsätter att man har ett MC-kort. Fördelarna med Black är väl egentligen mest försäkringar och högre uttagsbelopp?Klicka för att utvidga...
Inte bara uttag. På blue har du bara 500 pund I månaden på annan valuta - och det är ju just på valuta den stora fördelen ligger.
 
freno skrev:Vad står det hos er andra som inte fått välja att ligga kvar på gratis ännu?Klicka för att utvidga...


ekf skrev:Hos mig står det "Curve Blue", men supporten har bekräftat att jag har Black... Har dock blivit nekad att flytta till Legacy Black tills vidare.Klicka för att utvidga...
Ikväll såg jag av en slump att jag helt plötsligt har Black enligt appen... Det är ingen som återkopplat till mig ännu dock.




https://www.businessclass.com/forum/attachments/65fc0b18-118b-4792-ae58-f5b297199098-jpeg.87197/
 
Nya bud!?

Jag ville få bekräftat att jag hade Legacy Black och passade då på att fråga om ATM limit. Svaret blev att det är 200 pund om dagen och 10000 pund på rullande 12 månader... Det var nytt för mig, känner ni igen detta?
img_0357-jpg.87198
 
Tillslut skrev:Nya bud!?Jag ville få bekräftat att jag hade Legacy Black och passade då på att fråga om ATM limit. Svaret blev att det är 200 pund om dagen och 10000 pund på rullande 12 månader... Det var nytt för mig, känner ni igen detta?Visa bifogad bild 87198Klicka för att utvidga...
Jag tror du har blandat ihop den avgiftsfria kvoten med maxkvoten
 
ATM från debitkort är det. Läs FAQ om kreditkorten.

Jag har £40 000 i årlig ATM debitkort limit nu. Krävs (för) många usla casino/trav besök innan jag behöver så mycket cash.



De förbehåller sig alltså rätten att ta ut avgifter om cash vs spend ration är för hög från kreditkorten som jag tolkar det.




f4492528-9a56-40bc-a3d4-151ca2dc3a37-png.87199
 
Tillslut skrev:Det var den avgiftsfria kvoten jag menade. Står 200 pund men borde vara 400 pund när man har Black... eller?Klicka för att utvidga...
Om du menar siffran som står under ”View my Curve limits” så syns inte den avgiftsfria summan där, bara vad man max har möjlighet att ta ut per period.
 
ekf skrev:Om du menar siffran som står under ”View my Curve limits” så syns inte den avgiftsfria summan där, bara vad man max har möjlighet att ta ut per period.Klicka för att utvidga...
Så... det är alltså 400 pund per månad trots att det inte står någonstans. Här finns lite för dev teamet att jobba på - tydlighet!
 
Tillslut skrev:Så... det är alltså 400 pund per månad trots att det inte står någonstans. Här finns lite för dev teamet att jobba på - tydlighet!Klicka för att utvidga...
Njae, om du har en hög cash to spend ratio så tycker Curve att du cirkulerar pengar och har då rätt att blockera eller stänga ner ditt konto:



"In addition to the fees listed above, any behaviour which Curve deems to be “cash recycling” is not permitted. This is where high volumes of cash (e.g. defined by a high cash to spend ratio) are taken out of an ATM using a credit card or other payment card and then used to repay the card in order to gain rewards on the funding card or Curve Rewards. Depending on the account activity, “high volumes of cash withdrawals” could include spending which is under £200/ month as it will be assessed on the volume and frequency of ATM withdrawals compared to non-ATM spend. Any other equivalent usage which the Curve Compliance Team believes aims to achieve the same outcome, for example via the use of money transfer services, is also not permitted. Such behaviour may result in your Curve account being blocked or cancelled. SeeCurve Terms of Use for further information."



Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one



Så för att du ska få lov att ta ut 400 pund så ska du ha en betydligt högre spend.
 
Inte schysst köra cashrecycling från dem då det kostar en hel del, så har absolut förståelse för detta.



Jag har aldrig fått någon avgift men tar ut vid reella behov som de säkert ser, olika länder, oregelbundet, och spendar mycket, mer och mer, genom Curve.
 
Försökte säga upp mitt kort, skrev till dem 11 feb, fick inget svar alls. Påminde 21 feb i samma ticket, fick svar först idag 28 feb.

De skrev


Thanks for getting in touch and our apologies for the delayed response. We are currently experiencing a high volume of tickets which means we are not able to respond to messages with the speed that we would like.I've taken a look at your account and can see that you upgraded to Curve Black for £50 on 24/02/19. You were then given a 14 day cooling off period in which you were entitled to a full refund. As you first contacted us after this time period, we are unable to refund you the £50 card fee.Please let me know if there is anything else I can help you with.Klicka för att utvidga...


Direkt felaktigt svar.

1. Jag har inte uppgraderat till Curve Black - det är den första produkten jag fixat hos dem, har inte haft något annat innan.

2. Det gjordes 24 jan och inte 24 feb

3. 14 dagar cooling off period från och med köpdatum (24 jan) är helt efterblivet med tanke på att det tog typ två veckor att ens få själva kortet.

Hur ska man ens hinna utvärdera produkten?



Har skickat ytterligare ett mail till dem. Riktigt oseriöst svar från deras sida.
 
Igår hade jag Black, idag ser det ut så här för mig. Vad hände med legacy Black?

Ansökte om kortet innan ändring, reggade Black i gamla appen.
//uploads.tapatalk-cdn.com/20190301/5710347fd87522ed76ea0c6a8daed4e8.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190301/5ab62ab40c5f9be2672a442f09374650.jpg
 
Back
Top